Vi møde på kontoret idag til en MEGET tomt showroom, lager og smadret bilrude!! Vi har mistet en masse kollektionprøver og børnetøj anslået lagerværdi 200k.
Så kan I ikke holde øjne og øre åbne, er der noget der vil sælge billigt baby/børnetøj af mærker: Airforce, Retour, Villervalla, Lucky wang, H2O strømper m. spec. logo er vi måske de rettig ejer af det.
Jeg ved ikke rigtig hvor sådanne varer sælger!! dog vil vi holde øje med div. bazarer, markedspladser m.m.
Det mest besynderlige af det hele er at de helt er gået uden om vores IT, fotoudstyr, gps, kontakter der lå på bordet. ... mon bilen ikke kunne rumme mere da de kom til vores kontor... mon de kan finde på at komme tilbage efter resten?????
Det er virkelig ærgeligt at høre, når nogen ikke har kunne holde fingrene for sig selv!
Det lyder unægteligt, som om at de gik specifikt efter tøjet (bestillingsarbejde?).. men jo, der er da en klar risiko for at de komme og snupper alle de andre ting senere. Ved indbrud i private boliger kommer tyvene typisk igen efter nogle måneder / 6 måneder, når forsikringen har udbetalt pengene til de ramte, og de har købt alle de stjålne ting ind igen.
Fremover: Få smækket en alarm op, evt. med røgkanon, skift låsene, få sat noget gitter op måske..? Ved ikke hvordan de er kommet ind.
Det var da en meget sørgelig historie. Man kunne jo have håbet på at en alarm ville have skræmt dem væk, eller at vagten var kommet frem i tide. Havde I haft kamera overvågning på, kunne man måske finde frem til hvem der havde gjort det. Det lyder jo meget målrettet, det de er gået efter.
Jeg er ked af at høre hvad der er sket hos jer, jeg håber at i har forsikringen iorden..
Og du kan også være helt sikker på hvis de ellers har set hvad i alt havde på kontoret, så er chancen for at de kommer igen rigtig stor, sådan er det altid, desværre
Jeg har noget af det forsikret, men desværre ikke det hele!!
Nogle varer var gjort klar til afhenting og derfor flyttet fra et lager til et andet. Hvem pokker kan bruge kollektionsprøver alle i str. 8 år?? hvem gider dog stjæle børnetøj og strømper, marked svømmer jo i det!!!
Heldigvis er noget af det så unikke varer at hvis jeg ser produkterne kan jeg spotte dem på lang afstand! Men det hjælper jo ikke noget hvis det ryger øst på.
Politiet fandt deres fremgangsmåde mystisk! fx. har de tager 2 kasser tøjdyr som var giveaway på messer = ingen værdi. nu frygter jeg de kommer tilbage for at få byttet kasserne i nat!!
Vi havde indbrud i SPAMfighter hvor de løb med en stak bærbare. Vi havde alarm og det hele. Vi satte kamera op og næste morgen var de løbet med en stak bærbare til. Vi fik de fineste billeder af tyvene og de fine billeder brugte politiet til at tørre røv i.. De kommer tilbage, tro mig!
Hvad med lige at gribe knoglen og ringe til G4S / Falck Securitas etc. og få dem til at komme med en vagt der kan være der de næste par dage?
Med reference til Thorborgs lille historie, kunne det måske være en hjælp til at fange dem.. Så længe de ikke parkerer en stor øse ude foran med 'vagtfirma'... de skal jo tro at der ikke er nogen der.
Ja, jeg overvejde godt nok at køre hjem efter min dyne og sove på lageret, men det er blevet til at vi kører forbi og laver noget aktivtet sen aften, tidlig morgen de næste dage.
og ja, så har jeg fyldt så meget i min bil og ellers låst dør efter dør. så nu tror jeg de skal igennem 4-5 låste døre for at komme til det jeg ikke kan ha' med mig, ja lige på nær hvis de smader en rude!
jeg bliver godt nok ribbet i tiden.... men der er efterhånden ikke mere at komme efter på nær mine organer...