Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feriepenge strabadser

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
I forbindelse med mine første år som selvstændig har jeg haft forsekllige former for bi-indtægter: aftenskoleundervisning, vikarjobs, lidt lyd/musik osv.

I flere af disse tilfælde har jeg været ansat i en kortvarig periode og derfor har jeg fået overført feriepenge til min feriekonto. Dem vil jeg selvfølgelig gerne have udbetalt. Det lykkedes mig ikke lige at finde tid til at få underskrevet de nødvendige papirer inden ferieåret udløb, så nu skal have det klaret efterfølgende.

Standardblanketten som mn får tilsendt duer naturligvis  ikke, når man er selvstændig. Det fremgår ikke på nogen måde af blanketten, den er bare meget svær at udfylde, da der er mange felter man ikke kan skrive noget i...

Spørger man, eller leder man grundigt på deres hjemmeside, finder man blanket der kan bruges. Den KAN udfyldes online, men skal skrives ud og sendes - det vender jeg lige tilbage til om lidt.

Jeg udfyldte efter bedste evne og satte i kryds i feltet ud for "Ophørt ansættelseforhold", sendte den ind og håbede det bedste - men nej!

Jeg fik bedsked tilbage om, at de havde registreret fire ansættelsesforhold i det pågældende ferieår og derfor ikke kunne vide hvilket der var ophørt.

"Dem alle, i skvatnakker!" råbte jeg højt, da jeg læste det.

Nederst på brevet stod et telefonnummer, man kunne ringe til, hvis man havde spørgsmål. God ide, men hvad hjælper det? Jeg havde da naivt forventet at man så kunne få hjælp, men det er åbenbart kun til brug i de tilfælde hvor man har brug for at føle at ''så har jeg da gjort noget''. Jeg brugte en hel formiddag og fik hver gang at vide at alle medarbejdere var optaget og køen fuld!

Lidt længere oppe i brevet stod der så at jeg ''blot'' skulle udfylde blanketten i fire eksemplarer. Altså går jeg (opgivende) på nettet og finder blanketten, der kan udfyldes online - og udfylder, de ting der er ens for alle fire eksemplarer. Derefter skriver jeg den ud i fire eksemplarer - inklusive de to siders uforståelig forklaring på blankettens brug som jeg altså nu også har i fire eksemplarer...

Endelig udfylder jeg ud for felt 4c diverse arbejdsgiveres SEnr (der er nemlig intet felt til dette tilfælde!) skriver under og sender alle fire eksemplarer. De otte siders Vejledning har jeg dog beholdt, selvom en lille djælvel sad på min skulder og opfordrede mig til at sende de med.

Nu sidder jeg så og venter på næste episode i føljetonen - jeg glæder mig allere til at kommer på 13 dages ferie for knap 4050 kr...

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:57
Ja, den offentlige administration er skøn!
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Skrevet kl. 22:23
Ja, jeg fik så et svar fra Arbejdsdirektoratet om at Feriekonto har oplyst at jeg IKKE har penge til gode...

Jeg samlede kommunikationen indtil videre og faxede det til dem!

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Skrevet kl. 16:54
Jeg har fået svar fra Arbejdsdirektoratet:

Tak for Deres fax.

Vi beklager, at der er sket en fejl mht. Deres feriepenge hos Feriekonto. Det er korrekt at De har penge stående hos Feriekonto.

De skal derfor sende Deres ansøgning direkte til Feriekonto

DET VAR JO DET JEG GJORDE FRA STARTEN AF!!!!

- dybt suk...

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 16:56

Du skal bare udfylde ansøgningen med det du "Gider"

og gå ned til informations skranken på din lokale komunne og få hende der står der - eller en eller anden der lige går forbi til at skrive under som "Arbejdsskiver"

Det er sådan dem på bistand gør

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Skrevet kl. 17:03
Havde det været for nuværende ferieår, så havde det sikkert virket. Men nu er det her nogle penge der står fra SIDSTE ferieår! - og så duer den løsning ikke.

Så skal der udfyldes formularer i 8 stentavler for hver krone man ønsker udbetalt...  

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 18:34
Nå okay

JEg trode faktisk slet ikke man kunne få udbetalt pengene hvis man ikke sender kortet ind inden 1 maj

- Men det er da altid noget at du har en changse for at få dem 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)