Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat. (42 dages regelen)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et spørgmål omkring 42 dages regelen (§33a):

Jeg har fået oplyst af min skatterådgiver at der er specielle regler i forbindelse med 42 dages regelen (§33a) hvis man rejser til/fra England. Jeg har fået oplyst at rejsedage til Storbritanien ikke tælles med som dage i Danmak, men tælles som udlandsdage, da der er lidt specielle regler i England. Jeg vil gerne være helt sikker på dette område, og har i den forbindelse været inde på www.skat.dk for at se om jeg kunne finde disse specielle regler vedr. England, dog uden held!

Jeg har ligeledes fået fortalt at andre, der rejser til/fra England iforbindelse med udlandsarbejde, at rejsedagene tælles som udedage.

Er der nogen der kan be/afkræfte dette? I givet fald har et link til dette, således jeg kan være sikker på ikke at få fingrene i klemme...

På forhånd tak for hjælpen;)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja det kan jeg så kun afkræfte. Såkaldte brudte døgn (rejsedage) tæller med til det danske ophold. Det følger af Ligningsvejledningen for 2009, D.C.2.4. Ligningslovens § 33a er en ren dansk lempelsesregel som en fuldt skattepligtig til DK kan påberåbe sig som alternativ til lempelsen efter dobbeltbeskatningsoverenskomsten. Bestemmelsen har således intet med de engelske regler at gøre.

Eneste undtagelse er rejsedage i forbindelse med udlandsopholdets begyndelse og afslutning. De medregnes ikke i de 42 dage. Dvs. de rejsedage som jeg taler om ovenfor er rejsedage i forbindelse med ferie og mellemliggende ophold i DK.

Noget helt andet er at man skal passe på med at gå helt til stregen med de 42 dage. Bl.a. på grund af rejsedagene som kan "snyde".  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)