Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vare købes og sælges i lande uden for EU

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en sag hvor en kunde (privatperson) fra USA ønsker at købe et el-apparat af mig som jeg normalt importerer og sælger på det danske marked.

Jeg kan skaffe apparatet i en 110V version fra min leverandør i Østen, og denne leverandør kan sende produktet direkte til min slutbruger i USA. Der er ingen problemer i det.

Men hvordan skal jeg regne moms og afgift i det her tilfælde, varen har jo aldrig været i Danmark?

Så i mit tilbud til slutbrugeren i USA skal jeg vel ikke indregne den danske moms på 25%

Min leverandør i Østen siger samtidig at min kunde i USA skal betale lokal USA told/afgift der ved modtagelsen.

Håber der er en Amino bruger der kan hjælpe da jeg sikkert for flere og flere af denne slags internationale handler.

Mvh. Ludvig*

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15113
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ik regne med moms når varen ik sælges i EU. Alt export ud af EU er momsfri.

Men hvorfor laver I ik bare en kommission aftale, hvor personen i østen invoicer direkte til USA og betaler dig en kommission for salget. Kommer self an på hvor godt i kender hinanden osv...

Og ja der er importtold når varen kommer til USA uanset om du sender fra EU eller Asien...

Naturlige skønhedsprodukter og argan olie fra Cosmos Co og Cossy
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)