Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man trace en brugers direkte klik?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har opsagt en aftale med en af dem jeg annoncerer hos. Ifølge min Google Analytics fik jeg et meget lille antal klik fra deres side (under 10 på en måned).

De svarede tilbage med en mail i et næsten truende sprog, og fortalte at ifølge deres statistik fik jeg omkring 230 klik fra dem om måneden.

Jeg spurgte ind til deres statistik, og fik at vide at (jeg citerer):

Jeg kender ikke noget til din statistikkilde, men jeg ved, de ikke kan trace klik, der kommer direkte fra xxxxx's brugere. Det kan vi. Vores statistik er korrekt, og du må uden tvivl kunne mærke det, når din annoncering hos os udløber, og vi piller annoncer og artikel af.

Jeg tror ikke rigtigt på, at de kan trace klik direkte fra deres brugere - det virker mere som en tom trussel - eller er der noget jeg ikke hat forstået?

Hilsen fra Hanne

NetMama.dk

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 20:26

Hvis jeg har forstået til spørgsmål korrekt må jeg desværre fortælle dig de sagtens kan tracke links, meget let enten ved javascript eller ved at lave en redirect først. Når det så er sagt, burde deres trackede klik gerne svare til de besøgende din analytics konto siger du har fået fra dem. Det lyder som en meget underlig situvation enten prøver de at tage røven på dig, eller er der en fejl i deres system. Det er ihvertfald hvad jeg tror jeg har ikke oplavet en så stor misvisning fra analytics.

Mvh

Philip Brechmann

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:30

Hej Hanna.

Internettet kan "alt" lade sig gøre.

Det kommer helt an på hvilken opsætning af forretningen man har, om det er muligt eller ej.

Spørgsmålet er så, om det er sket i dit tilfælde.

For af komme nærmere på et svar du kan bruge til noget bliver du nødt til at fortælle mere om, hvordan annonceringen er sket.

Mvh,

Christian

Tilmeldt 13. Aug 08
Skrevet kl. 20:37

Hej Christian

Annonceringen er foregået ved, at xxx på deres side har haft et billede og noget tekst liggende, som ledte brugeren videre til min butik, når der blev klikket på det.

Der er ikke tale om en bannerkampagne, men om en shopping guide, hvor NetMama lå som en af de shops der annoncerede.

Jeg vil derfor tro, at jeg kan aflæse et klik som kommer fra deres side i Analytics, som en traffic source fra side xxxx.

Hilsen fra Hanne

NetMama.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:48

Hej Hanna

I dette tilfælde vil det være en smal sag for dem at tracke trafikken.

Måden for dig at komme videre er at udbede dig de data de kigger på og som de henholder sig til når de fortæller dig at du har fået så mange besøgende.

Vil de det kan du komme videre den vej. Vil de ikke må du naturligt stille spørgsmålet (i en email, så du får svar i en email) hvorfor de ikke ønsker at udlevere informationerne, så du kan holde dem op imod dine egne informationer.

Mvh,

Christian

Tilmeldt 13. Aug 08
Skrevet kl. 21:09

Hvor kan henvisningerne fra deres side evt. gemme sig, i min oversigt i Google Analytics?

Jeg har en lang række henvisninger fra diverse sites, og to mere generiske typer henvendelser:

"google / organic " som jeg tolker som værende de klik jeg får ind fra søgninger på Google

og

"(direct) / (none)" som jeg tolker som direkte forespørgsler på min side, f.eks fra brugere som taster butikkens adresse i søgefeltet eller brugere som har et bookmark liggende. Men er det her i virkeligheden en del af de klik, som de mener at sende videre til mig?

Hilsen fra Hanne

NetMama.dk

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:41

Vil du sende linket til den side, du har annonceret på - gerne via en privatbesked på Amino? Så er det lidt lettere for os, at komme med en forklaring på hvad der kan være sket.

Tilmeldt 13. Aug 08
Skrevet kl. 16:49

Det er hermed sendt til dig :-)

Hilsen fra Hanne

NetMama.dk

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:27

Umiddelbart skulle jeg mene, at du *kan* finde flere besøgende i din statistik. Prøv at gå ind på Google Analytics og søg under "Find kilde" på den domæne, du har annonceret på, uden .dk (altså bare "domæne", ikke "domæne.dk" eller "www.domæne.dk") under "Trafikkilder" -> "Henvisningswebsteder".

Omvendt kan grunden til de forskellige data I får også være, at en robot, som fx. Googlebot, har være inde og "klikke" sig igennem på dit link, ifm. med et crawl og det sted du har annonceret, har talt det med hver gang og Google Analytics ikke har registreret Googlebot som en besøgende.

Nogle af de besøgende der er registreret hos det sted du annoncerer, kan også være gengangere, altså folk der har klikket flere gang på dit link (der er fx. en del der dobbeltklikker på links), hvilket  kan resultere i flere kliks end hvad Google Analytics viser dig, da de kun tæller en besøgende med, hvis der er gået en rum tid siden den besøgende sidst var på din side. Dog burde det sted du annoncerer gerne have taget højde for disse dobbeltkliks og kun registrere det første klik.

Tilmeldt 13. Aug 08
Skrevet kl. 21:58

Hej Bjarke

Tak for dit svar. Jeg har trawlet samtlige henvisningssteder igennem, i min Analytics, og jeg kan kun finde i alt 9 henvisninger fra sitet, den sidste måned.

Min konklusion må være, at det er den rigtige beslutning, at opsige min aftale med dem.Der må være noget galt med deres statistik - eller også registrerer Analytics ikke deres henvisninger.

Deres måde at reagere på min opsigelse gjorde mig mistroisk - men jeg blev allgevel i tvivl, da de skrev at de kunne trace deres brugeres direkte klik, men at det ikke kunne lade sig gøre med andre værktøjer.

Nu skal jeg bare overveje, om jeg bør konfrontere dem med deres forkerte tal, eller om jeg bare skal lade den ligge.

Hilsen fra Hanne

NetMama.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)