Jeg har opsagt en aftale med en af dem jeg annoncerer hos. Ifølge min Google Analytics fik jeg et meget lille antal klik fra deres side (under 10 på en måned). De svarede tilbage med en mail i et næsten truende sprog, og fortalte at ifølge deres statistik fik jeg omkring 230 klik fra dem om måneden. Jeg spurgte ind til deres statistik, og fik at vide at (jeg citerer): Jeg kender ikke noget til din statistikkilde, men jeg ved, de ikke kan trace klik, der kommer direkte fra xxxxx's brugere. Det kan vi. Vores statistik er korrekt, og du må uden tvivl kunne mærke det, når din annoncering hos os udløber, og vi piller annoncer og artikel af. Jeg tror ikke rigtigt på, at de kan trace klik direkte fra deres brugere - det virker mere som en tom trussel - eller er der noget jeg ikke hat forstået?
|
Hvis jeg har forstået til spørgsmål korrekt må jeg desværre fortælle dig de sagtens kan tracke links, meget let enten ved javascript eller ved at lave en redirect først. Når det så er sagt, burde deres trackede klik gerne svare til de besøgende din analytics konto siger du har fået fra dem. Det lyder som en meget underlig situvation enten prøver de at tage røven på dig, eller er der en fejl i deres system. Det er ihvertfald hvad jeg tror jeg har ikke oplavet en så stor misvisning fra analytics.
Mvh
Philip Brechmann