Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

årsregnskab ved ApS og vurderingsberetning

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Sp. 1: Jeg kan forstå, at jeg lovmæssigt ikke behøver en revisor i forbindelse med årsregnskab på et ApS. Er dette korrekt ? jeg er alene og indtægten er ekstrem lav. 

Jeg startede en klinik for lidt over et halvt år siden og indtægten er ufattelig lav og derfor ønsker jeg at spare såvidt det er muligt.

Jeg kan dog ikke selv finde ud af det, men har igennem tiden betalt en regnskabskyndige til at lave min saldobalance og andet og hun udarbejder normalt også årsregnskab for enkeltmandsvirksomheder. Men hun er ikke revisor. Hun har dog indvilliget i at udarbejde min årsafslutningsrapport til E og S.

Sp 2: Da jeg i tidernes morgen oprettede virksomheden, så indskød jeg de 125.000 kontant, som jeg efterflg. har brugt på maskiner, de har en nyværdi på 350.000 i Danmark. Jeg købte dem dog via Tjekkiet til en værdi 160.000 excl. moms. Skal der foreligge en vurderingsberetning eller kan man udlede udfra årsregskabet at selskabet har værdier på de 160.000.(også selvom der er underskud indtil videre) Grunden til at jeg spørger er at jeg fra min første advokat fik oplyst at den skulle være tilstede (men hvergang jeg stillede ham eller min revisor et spørgsmål, så fik jeg en faktura på henholdsvis 5000 - 10000 kr. - og det har jeg virkelig ikke råd til) jeg har i dag spurgt en anden advokat og fik oplyst at det ikke behøves, da det fremgår i mit årsregnskab. Spørgsmålet går blot på - skal der være en vurderingsberetning eller?

Jeg føler mig lidt fortabt, når jeg får modstridende oplysninger og håber du/I kan hjælpe mig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:58

Hej!

1. Ja. Det er korrekt. Du kan fravælge revision ved stiftelsen.

2. Ja..der skal foretages en vurdering samt laves en åbningsbalance ved apportindskud.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:05

Peter - Revisor:
Ja. Det er korrekt. Du kan fravælge revision ved stiftelsen.

Peter, det lyder som det er et igangværende ApS der tales om... så spørgsmålet om der skal være en revisor må vel om det fremgår af hendes selskabs vedtægter eller ej?

Peter - Revisor:
2. Ja..der skal foretages en vurdering samt laves en åbningsbalance ved apportindskud.

Enig hvis det er indskud - men hvis det er købt for penge i et eksisterende aps skulle værdien fremgå af regnskabet.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:18

Jeg læser det også som at det er et igangværende ApS. Der kan man jo fravælge revision med fremadrettet virkning. Noget andet er at det med et igangværende ApS og en vurderingsberetning ikke rigtig hænger sammen. Vurderingsberetningen er kun påkrævet når der eks. indskydes aktiver/aktivitet i ApS'et. eller nystiftes et ApS. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 4. Jan 09
Skrevet kl. 09:07

Jeg takker for de hurtige svar :-)

Og vil kontakte E og S ang. revision på stiftelsespapirene, så jeg ikke skal gøre det til næste år 2009. 

Ha' en pragfuld dag :-) 

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 09:52

mistral:

Og vil kontakte E og S ang. revision på stiftelsespapirene, så jeg ikke skal gøre det til næste år 2009. 

Hej!

Hvis du i de nuværende vedtægter har bestemt at der skal være revision, skal du på førstkommende generalforsamling i dit Aps vedtage en ændring til vedtægterne, hvor du fravælger revision. Når dette er sket indsendes vedtægtsændringen til erhvervs- og selskabsstyrelsen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46

Henrik..er ikke helt enig.

Du skal fravælge revision i ledelsesberetningen, som indsendes til EogS i forbindelse med årsrapporten.(ÅRL §135)!

Dermed har du opfyldt kriteriet for fravalg af revision.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:59

Peter - Revisor:

Henrik..er ikke helt enig.

Du skal fravælge revision i ledelsesberetningen, som indsendes til EogS i forbindelse med årsrapporten.(ÅRL §135)!

Mit udgangspunkt er vedtægterne og du kan ikke ændre et selskabs vedtægter uden at det har været behandlet på en generalforsamling!Confused

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12

O.K. Er nok ikke uenige alligevel så, men reelt er det ledelsesberetningen som vedtages ifm. underskrift

af regnskabet som vedtages på generalforsamlingen, der er afgørende.

At så vedtægterne skal ændres i samme ombæring, er en følgevirkning.

Tilmeldt 4. Jan 09
Skrevet kl. 12:30

Hvor kan man se oplysninger om sin virksomhed i forbindelse med "fravalg af revision".  For i et stiftelsesdokument står der at det er fravalgt jf §135 stk.1, men det er jo ikke E og S der har skrevet det, så hvor kan jeg se at det er registreret?

Hilsen herfra :-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)