Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger folk der vil være med i opstarten af ny virksomhed!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hejsa alle Amino'er!

Jeg søger nogle personer der kan bidrage til et større projekt omkring en form for lagerhotel!

Jeg har fundet en location på Fyn tæt ved motorvejen hvor man kan få meget billige m2'er.

Ideen med projektet skulle være at folk med internet butikker skulle kunne lager deres produkter på dette lager. Desuden skulle dette projekt kunne stå for pakning og udsendelse af deres vare.

Der skulle være mulighed for handle på tværs af net butikkerne. Det vil sige at virksomhed A som har købt for 500.000 kr sommer hatte, skal kunne tilbyde de andre der er med i webhotellet at sælge disse. Det vil sige at virksomhed B kan tilføje disse sommer hatte på deres webshop til en minimums salgs pris, uden selv at skulle ud at købe et lager af disse. Dette giver mulighed for at de enkelte webshops kan få flere produkter på deres webshop uden at skulle ud at investere!

Der findes i dag dropshipment, men med dette koncept ville man kunne tilbyde webshops en meget bedre løsning, da alle vare findes et sted! Desuden ville man kunne lave nogle rigtig gode fragt aftaler osv..

Hvis der er nogen der er interesseret i at deltage i dette og har minimum 100.000 kr. at investere så skriv til mig på remy@680.dk

Der er nogle flere vinkler som vil gøre konceptet meget mere attraktivt! Men disse er nogle vi skal arbejde lidt på. Jeg håber at kunne samle 4-5 personer der kunne være intereseret i at deltage aktivt i opbygningen af denne virksomhed. Jeg høre også gerne for personer der kun vil være investorer.

Der skal ikke betales nogle penge før vi har besluttet at danne virksomheden.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:41
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Remy.

Jeg ved du ikke bryder dig om mig og nok derfor ikke ønsker at samarbejde med mig, men:

Har du gjort dig nogle tanker om hvad det skal koste kunderne at få sendt og modtaget deres varer fra dette lager? Skal der også være mulighed for at folk kan afhente på lageret - eller skal der kun kunne sendes?

Skal der betales pr. vare, pr. kg, pr. volumen eller hvordan? Hvordan med varemodtagelse, hvad skal det koste?

Når du nu ved at der mangler en kapitalindsprøjtning på 100.000kr - er det så fordi du har lavet et likviditetsbudget på sagen?

Jeg ved sgu ikke hvordan du har tænkt dig at samle alle webshops et sted - har du nogle geniale planer vedr. markedsføring da der jo er et kæmpe udbud af lagerhoteller allerede.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 18:11

Bare rolig der er styr på tingene. Synd at du altid skal abe rundt i alle andres indlæg. Yes

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 18:19
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Remydk:

Bare rolig der er styr på tingene. Synd at du altid skal abe rundt i alle andres indlæg. Yes

Remy:

Jeg skal da lige love for at ovenstående indlæg får dig til at fremstå seriøs.

Her kommer man og tilbyder frivillig hjælp og vejledning hvis man kan bidrage med noget, og så får man sådan en gang mundlort igen.

Jeg tror du får svært ved at finde samarbejdspartnere via denne tråd - du virker ikke særlig konstruktiv - nærmere som om du kun er ude efter 100.000kr.

Jeg kan ikke se at jeg skulle have "abet rundt" i dit indlæg - jeg er heller ikke bekendt med udtrykket "at abe rundt" - kan du udtrykke dig lidt klarere?

Selvfølgelig har du styr på tingene - det er jeg ikke et sekund i tvivl om.

/Jørgen Olsen

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 18:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du er sjov Big Smile

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 18:36
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Remydk:

Du er sjov Big Smile

Remy:

Hvis du mener at jeg i min ellers seriøse optræden, er sjov, vil jeg anbefale dig at skrue lidt ned for tjald-forbruget.

Jeg tror ikke andre mennesker kan forstå din underforståede humor. Jeg kan heller ikke selv, selvom du sikkert forventer det af mig.

Nogen gange spekulerer jeg på om du er et voksent menneske da det især er børn og teenagere der ikke rigtig kan finde ud af at holde en fornuftig tone på et forum.

Da jeg læste dit første indlæg blev jeg nysgerrig fordi jeg selv har gået med en lignende ide i maven længe - og jeg har gjort mig tanker om alt det der kan gå galt. Derfor spørger jeg til dine planer for markedsføring - netop fordi der er så stort udbud.

Og hvis du ikke engang har gjort dig nogle tanker om priserne endnu, hvordan skal du så finde en investor/partner? Jeg ved ihvertfald at som det er nu, er ingen lagerhoteller egnede til mine varer - det er simpelthen billigere for mig selv at pakke dem selvom jeg ikke kan få mængderabat på porto i samme grad som hotellerne.

Og for at pejle mig ind på dit "iværksætter-niveau" vil jeg gerne vide om der er en forretningsplan og et budget, men det lyder altså ikke sådan. De 100.000kr tyder det altså på at du har trukket op af en hat.

Og kan du alligevel ikke opføre dig seriøst kunne jeg godt tænke mig at få at vide hvad jeg egentlig har gjort dig. Du skal være velkommen til at skrive privat.

Vores første sammenstød var da du bedte om et tilbud på en programmeringsopgave - vi vendte hurtigt tilbage med et tilbud og hørte aldrig fra dig. Før jeg ved af det bliver jeg svinet til og chikaneret... jeg bærer ikke nag og jeg har egentlig lagt det bag mig.

Jeg gjorde bare i første ombæring opmærksom på at jeg respekterede hvis du gerne ville rende rundt og være pissed på mig fordi jeg er et dårligt menneske. I så fald kunne du bare ignorere mit indlæg.

Jeg håber du vil oppe dig lidt og svare tilbage med lidt mere end et "øv bøv bussemand - jeg gider ikke svare på dit indlæg for du lugter af sure tæer". Du kan enten svare privat, pr. email eller her. Jeg vil dog mene det ville pleje dine interesser bedst hvis vi tog den i privaten og du her i tråden svarede på nogle af mine spørgsmål som andre potentielle samarbejdspartnere også vil stille dig først og fremmest.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 18:45

Nu har jeg ikke læst alt dit bla.. bla.. som du altid skriver. Du er efter min mening en intetsigende person. Du mangler et liv og en ærlig måde at drive forretning på.

Det afspejler sig bare i dine kommentarer omkring at jeg kun skulle være interesseret i folks 100.000 kr. Som man sige tyv tro hver mand stjæler.

Nu er det jo ikke til mig de penge skal gå, og vi skal på vores møde have lavet nogle udkast og budgetter. Som man altid gør! Først skal vi jo lige se på interessen, og helst fra nogle personer man kunne tænke sig at arbejde sammen med! Det udelukker nok desværre dig! Surprise Men den besked har du jo højest sandsynligt nok fået før! Yes

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 18:51
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Remy

En ting du nok lige bør overveje to gange er placeringen af dit lager - det kan godt være fyn er centralt beliggende i forhold til forsendelser ud i landet fra lageret, men i forhold til Jylland/Sjælland er der mange ekstra omkostninger forbundet med selve importen af varerne. Hvis du f.eks. får en container hjem fra udlandet, så kan den kun sejles til Århus eller København, og det koster knaster for dem der så skal have kørt containeren til fyn.

Det samme gælder hvis folk får varer hjem med bil, så kører de enten via Gedser, eller Padborg - så er der langt til fyn - der er nok en god grund til at alle de større transportfirmaer har deres lagrer i enten Jylland specielt omkring Kolding og på Sjælland/Amager.

Bare lige en ting jeg synes du bør overveje to gange hvis du påtænker at lægge dit lager på fyn - selvom du måske kan være billig ud er der bestemt nogle faktorer hvor du højst sansynlig bliver dyrest ind.

Bendtsen

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 18:57

Ok tak for dit input. Jeg får et par gange fået nogle container hjem fra Litauen, dem fik vi leveret har i Fredericia, og køre til lageret på Fyn. Så det er ikke det store problem, men kan godt se hvis de bliver leveret i Århus eller københavn!

Nu er det jo en af de ting vi skal drøfte på mødet, også om hvad det endtlig er vi skal have op at køre! Jeg har nogle ideer og en del webshops, som er med på ideen. Men håber også at andre kan bidrage med viden og kontakter osv, så det bliver en god lille virksomhed.

Har en fået tilsagn far nogle stykker, og det første møde bliver holdt i Odense.

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 11:45

Du skriver 4-5 personer og kr. 100.000,-. Det giver samlet kr. 500.000,-, hvor kommer resten af kapitalen fra ?

For at kunne udnytte synergien mellem virksomhederne A og B, skal de vel have samme produkt-interesser ? En virksomhed der sælger frugter vil vel ikke begynde at sælge støvler ? Hvis virksomhederne har samme produktinteresser vil jeg kalde dem komkurrenter - vil de så sælge hinandens varer ?

Der må være en bagvedliggende idé som giver bedre mening :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)