Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

rabat ordninger?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

hvilke forskellige rabat ordninger findes der? bare for at få lidt inspiration.

en anden ting

jeg selv har tænkt på tag 5 betal for de 4. men hvordan gør man det så rent administartiv med moms og regnskab? noter man 4 betaling og giver den sidste gratis med uden at noter det i sidst regnskab når det er en ydelse?? så man ikke skal betale moms for den gratis ydelse. eller hvad tillader loven???

Bonita

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04

Det kommer meget an på hvad du sælger om ta 5 betal for 4. Hvis det nu er jeans til 500-800 kr ville jeg aldrig købe 5 par. Men hvor i mod var det nogle billigere ting så isenkram mm. ville jeg måske overveje det.

Selv foretrækker jeg 

% rabat (spar 25/50/75%)

men der findes jo os en hav af andre muligheder, så som:

Ta 3 betal for 2

Eller 2 stk for xxx Kr. Spar op til xxx Kr

Ta 2 par betal for den dyreste.

mm.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 19:08

Rent regnskabsmæssigt er der ingen problemer i det. Du sælger nogle varer for en pris incl. moms og det er det.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 19:14

Hej Bonita

Jeg har erfaring med at pointrabat er en rigtig god forretning. Hvor du belønner dine kunder med points hver gang de køber noget i din shop, der kan indkasseres i gaver/rabatter på næste køb/kode kontanter - dog vil jeg foreslå de to første, da produkter har en "større" værdi, da de typisk er dyrre for kunden end for dig.

Det er klart, at kunde vil blive gladere for - lad os sige gave, til en pris på 100 kr i din butik, der har kostet dig 60 kr i indkøb, end bare 60 kr i kontanter.

Hvis det er en fysisk butik du har, foreslår jeg en klippekortsordning. Uanset om det er en webshop eller en fysisk butik, vil kunderne altid vende tilbage for at få indløst deres points eller for at samle flere points, for at på sigt at kunne få noget gratis. Hvor tit har du ikke taget på Jensens Bøfhus fordi du næsten havde nok stemplinger til et gratis måltid? - Du trækker sikkert også nogle venner med når du skal spise der, på den måde kan pointssystemer og klippekort være en rigtig smart måde, at få kunder til at vende tilbage.

Held og lykke

Anders Therkildsen

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 21:01

hvad gør jeg så med den 5 gang der er gratis i regnskabet?

eller er dit svar at jeg bare noter de 4 betaltet gang og så er den 5 gang uden regning?

bonita

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:50

Jeg ville nok lave en faktura regning og anføre den faktiske pris på varen, og derefter yde rabatten, hvorved det går i 0 kr. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)