Hej Morten Jeg er ved at lave samarbejde med et forsikringsselskab, hvor gaven bliver en trygt version af min bog "Et Sikkert hjem" og en designer røgalarm (Snapalarmen) eller en pulverslukker. Det er nødvendigvis ikke vildt specielt, men sender tilgengæld et godt budskab og er samtidig brugbart for de fleste. Målgruppen er dog ikke de helt unge |
Hej Morten,
Det har du fuldstændig ret i - er ikke en gave du går den 'ekstra mil' for at få. Hvor stort et antal er der tale om, snakker vi 5 kunder om året eller 100? Man kunne give ting som Krydstogt-gavekort (Mini cruise) ud. Ved at hvis man bestiller et stort nok antal kan man sikkert få det til en meget favorabel pris, da de ikke tjener på selve billetten, men på det kunderne køber ombord.
Ellers er en elektronik-gadget jo altid noget som kunderne gerne vil ha' (mp3-afspiller, fancy ur, hvad ved jeg). Du kunne jo f.eks. gøre som flere online-poker-steder gør, tilbyde en større gave jo flere kunder man finder, lidt ala:
- 1 kunde = Vælg mellem: Ur
- 2 kunder = Vælg mellem: Mp3 afspiller, fancygadget
- 3 kunder = Vælg mellem: ??
- 10 kunder = Vælg mellem: Fladskærms TV
Det er måske 1 kunde i hele din virksomheds "levetid" der nogensinde kommer til at have opfordret nok kunder til at få et fladskærms TV (Kan du sagtens få til 2.000 kr nu om dage), men dette er stadig et mål mange vil prøve at nå. Kunderne skal selvfølgelig ikke have først uret, så mp3-afspilleren og så fladskærms-TV'et - men forstås som at de optjener 'Credits' de kan bruge på det.
Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har siddet og savlet over den Full Tilt Mini man kan få, når man har 6.000.000 (eller hvad det nu er) point. Selvom jeg nok inderst inde nok ved at den største gave jeg nogensinde får råd til, bliver en sponsor-kasket.
Håber det giver mening - er stadig lidt bagstiv efter fødselsdagsfest igår, så kan sagtens ske at det ikke gør :-)
All the best
Kasper Andreassen