I den forbindelse har jeg oprettet en personlig ejet virksomhed.
Jeg har ca. 50.000 kr sparet op til formålet - dem har jeg snart brugt på den første leverance, og jeg er nu ved at få etableret en erhvervskredit i banken (200.000 kr).
Spørgsmålet går på om jeg kan sætte de 50.000 tilbage på min private opsparingskonto, når kreditten er etableret, uden at det får nogen skattemæssig betydning?
Kan man iøvrigt bare flytte penge frem og tilbage mellem sin private konto og sin erhvervskonto - eller ses dem som lønudtræk?
Du kan sagtens føre de 50.000 kr. tilbage til din private bankkonto, da det er penge du selv har skudt i virksomheden
I en personlig ejet virksomhed kan du flytte penge frem og tilbage mellem privat og firmakonto som du har lyst til det. Der er ikke noget der hedder lønudtræk i en enkeltmandsvirksomhed. Når året er gået gøres virksomhedens overskud op og det er dette beløb du skal betale skat af. Det er en god ide at forskudsregistrere hvad du forventer virksomhedens overskud bliver og så løbende betale b-skat af det, så du ikke får hele regningen når året er gået
Når du skriver 25% er så fordi du mener jeg kan trække udbytte ud når/hvis jeg kører i VSO?
Ang. det andet, så HAR det altså betydning, at jeg låner min virksomhed 50.000 - altså jeg kan ikke blot ta' dem igen, når jeg har opnået det overskud jeg vil...i samme regnskabsår vel at mærke?