Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et marked som ikke findes???

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

det er faktisk ret interessant at læse den måde I taler om "markedet" som en foruddefineret type. Forveksler I ikke lidt ordet "marked" med ordet "efterspørgsel"??

Et marked afhænger jo 100% af produktet. Man kan aldrig komme i den situation at et "marked ikke eksisterer" - for du laver det jo selv. Hvis du skaber et fuldstændigt nyt og innovativt produkt som ingen ved de mangler - så er dit marked jo stadig den målgruppe du har skabt produktet til. I det tilfælde at du skulle lave en markedsanalyse, som du spørger til, så ville du analysere din målgruppe og de muligheder der er for dit produkt i det marked. Markedet er der jo stadig - uanset om der er efterspørgsel eller ej. Markedet er dit arbejdsrum.

Lad os fx. antage at du opfandt en tidsmaskine som kunne rejse frem i tiden. Sådan én findes der umiddelbart ikke et marked for. Men er lottospillere fx. ikke i markedet for det? ...eller tja, hele verden, faktisk. Du som har opfundet tidsmaskinen har allerede defineret markedet for dit produkt. Så kan det godt være, at Hr. og Fru Jensen ikke mener de har behov for det....men dit arbejdsværktøj som marked eksisterer jo. Og Hr. og Fru Hansen er i det marked.

Blot en indskydelse[:D

/Rikke

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke,

og tak for din indskydelse. Tror det hele handler om hvordan du definerer et marked, den gængse definition er:

"En gruppe af købere (efterspørgere) og sælgere(udbydere) af et gode eller en serviceydelse"

For at skabe et marked bliver du altså nødt til at skabe en efterspørgsmål. Hvis dit produkt er innovativt er der alt andet lige ikke nogle som kender dit produkt og hvordan skulle de kunne efterspørge det? Jeg giver dig ret i at der eksisterer en potentiel målgruppe, men det er ikke det samme som at der eksisterer et marked.

Flemming:

Interessant med den enorme prisforskel som man egentlig ville mene skulle være omvendt. Har selv netop været i Kina i 6 måneder og blev da også overrasket over hvor populære dansk småkager er og hvor meget kinesere er villige til at betale for dem. Men synes alligevel det lyder vildt med en købspris på 450 kr. i Kina modsvarende 50 kr. i DK, men importerede produkter koster kassen i Kina, især pga. den høje told, som kunstigt favoritiserer de urentable indenlandske producenter.  Det ændrer dog ikke ved jeg er blevet lidt nysgerrig på hvad det kunne være :)

C

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)