Hej Allesammen
Jeg for oprettet nogle Beta logins til jer imorgen. Her er iøvrigt et screenshot af selve Designer modulet
Jeg må indrømme at det nok er lidt en pre Beta tur, I kommer ud på.
Mht. maskin generet kode, så har I ihvertfald pt. helt klart ret. Specielt det stylesheet jeg generer er relativt stort. Selve markup'en er egentligt blevet ret pæn, men der er nogle steder hvor der er en div eller to for meget.
Senere vil jeg skrive en kompremeringsmotor, som jeg forventer faktisk vil give mere optimale stylesheets, end dem man generer i hånden. Grunden til at jeg tror dette kan lade sig gøre, er at motoren jo kan ignorer hvor forståeligt filen er for mennesker, imodsætning til når man skræddersyr dem.
På den helt lange bane, håber jeg faktisk at opnå bedre markup, end godt håndskrevet. Det er ikke sikkert det er muligt, men vi vil ihvertfald prøve. Jeg tænker opmundene tilbage på da Wacom (et C-kompiler) lavede en konkurrence hvor de havde skrevet en Quicksort i C kompileret den og så skulle man skrive en maskinekode, version der var hurtigere. Det lykkedes ikke!
Men indtil videre fokusere vi benhårdt, på at få systemet i en tilstand hvor vi kan release det. Vi har arbejdet i en del år på systemet, og nu knibler det i fingrene for at komme til at vise det til verden. Også selvom der mangler meget fin-pudsning, hjælpetekster osv.
PS: Der er dog sneget sig et par nye features ind, som heller i er færdige. iPhone integration, så man kan lave drop-n-droppe til hvordan ens site skal vises på iPhone. Samt forskellige layouts til forskellige skærm formater, så hvis brugerne sidder på en 1600x1200 skærm, så kan man lave et layout der udnytter dette. Mens hvis han sidder på en af de nye netbooks, der kun udstøtter 800x600, så for han et layout der passer til det.