Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etableringsudgift vs. Driftsudgift

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er igang med at opstarte en lidt blandet affære.

Jeg laver en del hjemmesider som skal køres ind over virksomheden - derudover vil jeg gerne registreres som konsulent da dette giver muligheder for at sælge diverse "kurser" og sidst men ikke mindst er jeg sommetider ude som bartender sammen med venner og vil også gerne derigennem kunne opnå nogle bedre indkøbsmuligheder i form af engros salg o.l...

Mit spørgsmål går så på hvordan jeg får registreret hele denne herlighed (valg af branchekode - har lavet et tilsvarende spørgsmål tidl.) og om hvornår noget bliver betragtet som etableringsudgift og hvornår noget er en driftsudgift...

Jeg tænker på en computer til at holde regnskab i de to sidstnævnte ting og ret oplagt til at udvikle hjemmesiderne på.

Jeg har læst mig frem til, at det ikke kan lade sig gøre at trække en computer fra hvis man er konsulent (da dette er etablerings omk.)

Nogle som kan oplyse mig ? :)

tak

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor har du læst henne ? Driver du en erhvervsmæssig virksomhed kan du afskrive på computeren og det er alene et spørgsmål om hvorvidt der skal fastsættes en privat andel eller ej.  Dine bemærkninger om at blive registreret som konsulent forstår jeg ikke. Handler det ikke blot om at blive momsregistreret ? Hvad branchekode angår ville jeg bare vælge det som falder mest naturligt.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)