Jeg er ved at opstarte en webshop, hvor jeg vil handle med smykker, tasker og accessories. Nogle af produkterne fremstiller jeg selv - resten køber jeg færdigt producerede.
Hvilke forsikringer har jeg brug for? Jeg tænker mest på produktansvar? Hvad hvis en person kommer til skade.....
Jeg skal have mit varelager i min private bolig til at starte med - hvilken forsikring vil jeg skulle have for at dække det?
Du skal nok bruge en erhvervsansvarsforsikring..der inkluderer forsikring af varelager, tyverisikring mv.
Produktansvar..hmmm..tror jeg næppe...men tal med en assurandør.
Spørger han ikke hvilke forsikringer han skal have?
Forsikring af varelager / tyverisikring er i så fald ikke obligatorisk - gudskelov :)
Det kan næsten kun være end dårlig forretning til en nystartet webshop.
Da jeg i sin tid skulle have forsikret nogle medarbejdere hos Tryg var man nødt til at få besøg af sådan en assurandør-fætter - han fik straks øje på mit varelager og ville forsikre mig i hoved og røv - nej tak. Jeg fortryder heller ikke selvom jeg kort tid efter havde oversvømmelse der ødelagde varelager for 50-60.000kr.
Hvis man taler med en assurandør vil han sikkert forsikre trådstarters oldemor -og også produktansvar :)
Spørger han ikke hvilke forsikringer han skal have?
Forsikring af varelager / tyverisikring er i så fald ikke obligatorisk - gudskelov :)
Det kan næsten kun være end dårlig forretning til en nystartet webshop.
Trådstarter spørger, hvilke forsikringer, han BØR have. Og jeg er absolut ikke ening i, at det er en dårlig forretning for en nystartet webshop. Man må gøre op med sig selv, hvor stor en risiko, man er parat til at løbe - kan man tåle at miste et varelager med en værdi på fx 100.000 kr ved en brand? Eller er det bedre at betale en beskeden præmie for at forsikre det.
@trådstarter: Du skal overveje det nøje, og være opmærksom på, at dine private forsikringer (dvs. indbo og ansvarsforsikring) IKKE dækker nogen former for ting du bruger erhvervsmæssigt - det gælder både varelager, edb-udstyr osv.