Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring samt fakturering ved tilgodbevis

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en kunde som har leveret en varer tilbage. Hun har fået et tilgodebevis til webshoppen (da hun alligevel skulle bruge pengene til noget andet hun ønskede at købe). Ellers laver jeg normalt bare en kreditnota og tilbagefører beløbet til kundes konto.

Spørgsmålet er så hvordan bogføres / gøres det mest korrekt?

I shopsystemet er det trukket fra det nye køb, som en kode - ligesom hvis det havde været et gavekort.

Kan man lave det og bogføre som ved brug af gavekort eller?

Normalt ved GAVEKORT har jeg gjort sådan her:

Ved salg af et gavekort: Debet kunde / Kredit konto "Ubenyttede gavekort"

Ved brug af et gavekort: Debet kunde / Debet konto "Skyldig rest gavekort" / Kredit varesalg

Er det overhovedet korrekt? Og hvad egentlig når det er et gavekort jeg har udloddet som f.eks. præmie, som ikke er købt, men bare givet væk af mig selv og som så bruges i butikken. Der kan jeg se, at jeg faktisk også har gjort på samme måde når der er blevet handlet, men det er vel egentlig forkert, da det så ikke kommer til at gå lige op med kontoen "ubenyttede gavekort" hvilket det vel egentlig skal?

Så lidt hjælp til især det med tilgodebeviset og dernæst til det med gavekortet.

Mange hilsner Githa

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gihta

Kan godt se dit problem. Du bør bogføre debet salg og kredit gavekort..

Men hvis beløbet ikke er særligt stort, ville jeg leve med det .Når kunden så kommer og

køber et eller andet for gavekorten eller over. Kan du nøjes med at bogføre resten på

salg.

Revisor Olsen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)