Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Typo3 til webshop løsning?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fellow amino'er, jeg står over for en skille vej. 

Min kompagnon og jeg har flere shops vi skal have op og stå. Nogle kommer til at være mere kompliceret end andre, men vi sigter så vidt muligt efter at kunne kode dem alle i samme program - medmindre andet i de enkelte tilfælde er oplagt. 

Jeg har så vidt muligt gransket forumet for tråde der kunne give mig svar, men det er til tider lige så misvisende med alt den 'skjulte' advertising der foregår i nogle af dem. 

Jeg har efterhånden talt med mange programmøre og designere, og de forskellige har været inde over deres respektive favoriter; joomla, drupal, magento og nu er der så kommet en ny programmør ind i billedet, der så nævner typo3 for mig. Manden lader til at kunne give mig det bedste tilbud på det vil skal have(lad os sige en tøjshop med stort sortiment og et behov for pålidelig lagerstyrings cms), så nu er jeg mildest talt forvirret. 

Jeg indser der er er åbenlyst for- og bagdele, så hvis nogen bare kan fortælle mig om typo3 kommer i nærheden af en top2'er blandt de fire, så kan jeg tage den derfra :)

På forhånd tak, 

André Kristensen

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 14:22

Ofte er diskutionen omkring hvilket system der er bedst en religionssag som du ikke kan udlede noget fra. Men umiddelbare holdning er at Typo3 er bedre end de andre 3 du nævner til helt store komplicerede sites og kan også bruges til webshops. Den udtalelse vil nok føre til mange modsigende svar så jeg kan kun opfordre dig til at gå ind på CMSmatrix.com. Der kan du lave en sammenligning mellem dem så de bliver holdt op imod hinanden.

Vær obs på at det måske ikke alle sammen er i nyeste version men at de med garanti kun kan være blevet bedre end den version de viser.

Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:59

Super, jeg takker ! 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 00:07

Nu er Typo3 vel mere CMS end webshop løsning?

Du nævner også Drupal og Joomla som igen er CMS løsninger, og du vil heller ikke finde Magento på cmsmatrix.org..

Der er flere som kan tilbyde integration af Magneto Commerce med Typo3

• Drupal arbejder også på integerer Magento  - http://drupal.org/node/236456
  • TYPO3 / Magento Integration Project  - http://forge.typo3.org/projects/show/399

Det eneste der kan komme i vejen er det forskellige licenser produkterne udgives (GPL etc)

Grunden til Typo3 CMS bliver promoveret som webshop løsning er måske fordi der findes flere Typo3 udviklere i Danmark end Magento udviklere ..

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 00:49

akkapital:
Jeg har så vidt muligt gransket forumet for tråde der kunne give mig svar, men det er til tider lige så misvisende med alt den 'skjulte' advertising der foregår i nogle af dem.

Det er min opfattelse at Typo3 er på tilbagegang, Joomla er på vej frem og mere udbredt i Danmark. De andre har jeg ingen holdning til. Sålænge du har en mand der bedst realiserer løsningen i Typo3 er det vel fint nok.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:01

Hvad jeg hører fra folk som ved noget om open-source shops, så lyder det til at magento er vejen frem.

Jeg sælger selv en closed source shop, så det må da være en smule unbiased Big Smile

Fra Gelsted
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 99
Fra  miniMEDIA Skrevet kl. 15:39

Hej André

Jeg arbejder selv i bl.a. Typo3... Jeg synes ikke du skal være bange for at vælge Typo3 overhovedet. Det er det mest udbredte OS CMS og der bliver konstant udviklet en masse gode plugins og moduler. Det er et enormt kraftfuldt system, der kan skaleres fra mindre til helt store web-løsninger. Om den komme i nærheden af en top 2, blandt de nævnte?... vil sige den konkurerer om 1. pladsen....

Held og lykke med din shop:)

Mvh Michael

Mange hilsner Michael Rusbjerg
miniMEDIA - WEB, VIDEO & PRINT

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 18:37

Det kommer an på dine krav.

• Typo3 er et cms der kan lidt shopping.
  • Magento er et shopping system der kan lidt cms.

Skal du have en hjemmside skal du vælge det første, skal du sælge varer og leve af det, vil jeg anbefale det sidste.

Det skal også lige siges at Typo3 er af lidt ældre dato (ikke at det gør det dårligere... meeen...)

Jeg er også lidt farvet da jeg sælger Magento løsninger. Bemærk iøvrigt at Magento kan kører flere shops på samme installation. Og fik jeg nævnt at vi sælger en køreklar Magento shop inkl. unikt design til 9.995 alt inklusiv? (shameless plug).

Fra Virum
Tilmeldt 5. May 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:22

Jeg er lige så partisk som de andre! Men, du kan få lov at stille spørgsmål til TYPO3's skaber Kasper Skårhøj samt civilingeniør Bjørn Axelsen, der rådgiver en lang række tunge virksomheder om CMS, på gratis seminar "Hvad har Karen Blixen til fælles med TYPO3" Næsseslottet ved Furesøen 19. juni kl. 13:00. Vært er 1101k.dk, der er Københavns nye webbureau: http://www.1101k.dk/index.php?id=54

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:37

Michael Schøn Mouritsen Rusbjerg:

Jeg arbejder selv i bl.a. Typo3... Jeg synes ikke du skal være bange for at vælge Typo3 overhovedet. Det er det mest udbredte OS CMS...

Typo3 er _overhovedet ikke_ det mest udbredte open source cms - tværtimod er det en efterhånden noget lille spiller i forhold til såvel Joomla som Drupal.

En simpel lille google fight afslører følgende:

Joomla 16.500.000 results

Drupal 6.180.000 results

Typo3 1.660.000 results

Det er generelt set betydeligt billigere at få custom udvikling, vedligehold m.v. på såvel Drupal som Joomla - naturligtvis pga. den begrænsede udbredelse af Typo3 i forhold til de andre content management systemer.

Joomla har over en kvart million brugere i det officielle community og omkring 4500 udvidelser hvoraf langt størstedelen af non-commercial GPL så man kan nøjes med at skræddersy løsningerne til kunden fremfor at udvikle fra bunden - Ingen af de andre tilbyder det omfang som Joomla gør.

Men tilbage til trådens oprindelige emne - så tror jeg du skal huske at indtænke en række parametre som f.eks. omkostninger over lang tid og ikke mindst dine behov til funktionalitet og så tage udgangspunkt i hvad der matcher dine behov tættest eller hvilken løsning som kan skræddersys til at matche dine behov og krav mest økonomisk fordelagtigt.

Skulle du ønske en demonstration af muligheder i Joomla (der er flere) så kan vi godt aftale et møde hvor jeg demonstrere mulighederne på vores kontor i Odense.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)