Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sportsrettigheder?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Går med nogle tanker, og i den forbindelse spekulerer jeg lidt på sportsrettigheder. Er udemærket klar over at LIVE-rettigheder er der og er DYRE for tv. Radio kræver også rettigheder, men her er der reelt kun P3 der udnytter dem? Og så lokale radiokanaler.

Men aviser og websites og andre skrevne medier, de betaler ikke rettigheder for at skrive artikler om fodboldkampe så vidt jeg er orienteret, er det korrekt forstået? Kan slet ikke forestille mig de gør det, men skal bare lige være sikker.

Også klar over man ik bare kan sende forskudt sport på tv, selv nyhedsklip kan være meget dyre. Men hvad med forskudt radio? Kan man LIVE-kommentere en kamp, og bagefter ligge kampen på nettet som en lydfil? Eller vil det kræve en form for rettighed? Håber i forstår mit spørgsmål.

MVH
Hans Pedersen

Tilmeldt 19. Mar 07
Skrevet kl. 21:10

Der har ikke været den store respons på dette.

Er der nogle der kender til hvilke advokater der er eksperter i medier og rettigheder osv?

MVH
Hans Pedersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:38

Er ikke helt sikker på jeg forstår dig spørgsmål, vil du selv kommentere en kamp og derefter ligge den op som lydfil på nettet? Eller vil du bruge en anden kommentars kommentering af kampen? (wow mange k'er).

Det første kan jeg ikke se noget galt i, da du jo heller ikke betaler rettigheder for at lave en boganmeldelse eller kommentere en film. Hvis du vil kommentere kampen live og broadcaste den samtidig - skulle der vel heller ikke være noget galt i, men nok bedste at høre først.

Men prøv at google det - du kan sikkert finde en masse 'spændende' tekst om rettigheder, osv.

Held og lykke med det

- Kasper A

Tilmeldt 19. Mar 07
Skrevet kl. 21:47

Hej igen

Ja, det var mine egne kommentarer jeg ville lægge op. Umiddelbart kan jeg heller ik se noget galt i det. Men du siger at du heller ikke kan se noget galt i at man gør det live?

Hvis det er rigtigt, så kan man jo undre sig over hvorfor P3 køber radiorettighederne til landskampe? Eller er der i den sammenhæng forskel på FM-båndet og nettet? Lyden er jo i teorien den samme. Bortset fra selvfølgelig baggrundslyden (publikum osv).

Og har forsøgt at google. Er virkelig et svært emne at blive klog på synes jeg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58

Jeg tror det er "baggrundslyden" som du kalder den de betaler for. Nu er det ikke et emne jeg ved det store om. Men det må da være røvkedeligt, no offence, at sidde og lytte til en snakke om en kamp, uden at der var "baggrundslyden"? Det er vel lige så meget for at høre stemningen, man lytter til en kamp? (Ved det ikke selv, sport siger mig nada - med mindre det er boksning :-))

Hvis du ikke kan finde det via Google, så kontakt evt. en advokat der ved noget om det.

All the best

Kasper Andreassen

Tilmeldt 19. Mar 07
Skrevet kl. 22:02

Jep, også derfor jeg højere oppe skrev at jeg efterlyste en advokat med viden om det emne :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)