Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfinder virksomheden

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Efter at have læst en del indlæg, er jeg blevet bekræftet i min antagelse.

Opfindere er gode til at finde på, men elendige til ennovation!!

Mange står med en ide/opfindelse og ved alt om den, men de aner intet om at få den produceret, lanceret eller patent anmeldt. Mange opfindelser er ting der kan afhjælpe vores daglige problemer.

Opfinder mennesket er ofte nogle der har kaos i mange andre ting eksempelvis deres økonomi, hvilket så gør at mennesket bliver opfindsomt og prøver at finde en teknisk løsning ud af deres problemer. Med dem der får trukket sig hele vejen igennem og får etableret deres virksomhed, er det mit indtryk at deres opfindsomhed aftager og virksomheden står i stampe!

Det fik mig på en ide - Etablering af en virksomhed, der tager opfindere ind under vingerne.

Virksomheden (herefter Opfind)har den fornødne kapital til at opfinderne ikke selv skal have penge op af lommen.

Jeg forestiller mig:

Opfinderen fremlægger sin ide på et møde i Opfind, på møder er bla. en ingeniør, en industri designer, en marketing person og en procesdesigner eller andre relevante personer (alle har tavshedspligt), på dette møde finder man ud af om opfindelsen har relevans og om den kan produceres.

Herefter går Opfinds ingeniører, tekniske tegnere og industri designere i gang med at finpudse opfindelsen, Opfinds tilknyttede troværdige produktions virksomheder starter en foreløbig produktion.

Hvis opfinderen selv vil producerer sin opfindelse, sætter Opfind de relevante personer til at støtte opfinderen i sin etablering af virksomheden, til denne selv kan overtage styringen.

Hvis Opfinderen "kun" vil skumme fløden og have andre til at producerer / slæge produktet, hjælper Opfind med at finde disse firmaer og Opfinds advokater hjælper med den rette kontrakt.

Økonomi:

Jeg forstiller mig at opfinderen skal lægge, enten et engangsbeløb, svarene til udgifterne for Opfind, eller lægge x % af omsætningen af produktet. Opfinderen og dennes virksomhed skal evt. også lægge x antal "gratis" timer om året, med virksomhedens viden til hjælp for nye opfindere.

Målet er at der til sidst bliver en stor kapital tilgang og videnbank. Opfind burde efter et stykke tid kunne klarer sig selv uden investorer!

Jep - jeg er opfinder / ide mand og har ikke kongens mønt til at komme videre medSmile, så ideen er givet op og jeg håber at få noget feet back:

God påske

LG

 

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ofte fokuserer opfindere vel heller ikke på selve forretningsmodellen? Det er vel typisk problemstillingen omkring mange gode idéer.

Besøg www.finando.dk

... Danmarks nye forum med spørgsmål og svar indenfor netop din økonomi. Har du spørgsmål vedrørende investering, pension, skat, finanskrisen eller den nye skattereform, så besøg www.finando.dk.

Fra Herning
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuld stendig rigtigt

Med al den tid der skal bruges på det administrative, forretningsmodeller, etablering af virksomheden mm. tager pusten fra de fleste opfindere, for det er ikke det de kan! De kan opfinde. Ellers havde de jo været ansat som bogholdere, virksomhedsledere eller tilsvarende funktion.

LG.

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

God idé. Det kunne jeg godt have brugt. Nu har jeg set mange af mine opfindelser realiseret af andre. æv æv!.

Mvh
Brian Jørgensen

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Jeg kan huske at en tidligere ret aktiv Amino, Lars Christensen, havde gang i noget lignende.

Se evt. hans websitewww.plbrake.dk - måske du kan bruge det til noget...

mvh Carsten

Fra Herning
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige skannet det igennem, ser ud til at det er noget i den retning jeg mener, men jeg ser nærmere på plbrake.dk efter påske, nu er det familien der

rykker i mig.Smile

 

God påske

LG

Fra Herning
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg haft tid til at kikke PLbrake igennem, det ser ud til at de i store træk kan det som jeg har efterlyst.

LG

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også haft flere gode ideer som andre har sat i produktion af andre, idet jeg ikke selv har kapitalen (men viden) til at sætte det i produktion. Til andre som har dette problem kan jeg anbefale dem at

1) skriv ideerne op og arkiver dem for jer selv

2) gemmengå ideerne og find ud af om ét af produkterne kan realiseres uden den store investering. start produktion og udvikling af dette produkt

3) når produktet under pkt. 2) giver penge i kassen kan man påbegynde realiseringen af endre idéer under punkt 1)

Jeg arbejder selv efter denne model og håber andre kan bruge idéen.

Fra Bækmarksbro
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Opfindere har brug for hjælp:

Mange gode ideer og opfindelser går tabt på grund af manglende viden blandt opfindere. Efter at have deltaget på opfinderforeningens stand på HI messen i Herning i uge 36, gik det op for mig, at rigtig mange opfindere aldrig får færdiggjort deres opfindelser.

Årsagen til dette skal findes i manglende viden blandt opfindere, som ikke har den nødvendige viden til at styre sine egne projekter fra ide til færdig produkt. Alt for ofte ender det  med at opfinderen må opgive at færdiggøre sit projekt. Ikke fordi at ideen er dårlig, men på grund af manglende viden, eller dårlig vejledning fra konsulenter, som ofte tænker mest på at få deres del af kagen uden at tænke på helheden i projektet.  Man kan søge om tilskud til sine projekter, men ofte er  formen af tilskudet ikke brugbart for opfinderen.

Opfinderforeningen i Danmark www.opfinderforeningen.dk er en forening for opfindere,
stiftet af opfindere, som selv har oplevet problemerne. Alt arbejde i foreningen er frivilligt arbejde. Det er således en helt uvildig forening, som sidder inde med en stor viden, om hvordan man får succes med sine opfindelser. Der afholder månedlige møder rund omkring i afdelinger i hele landet. Man kan således drage fordel af den viden som findes i foreningen. 

Får man udtaget et patent, er det ikke nødvendigvis sikkert at opfindelsen er beskyttet.  Der findes en del virksomheder både indlands og udlands, som ikke tænker så meget på hvad der er rigtigt eller forkert, men nærmest kun tænker på om opfinderen har den økonomiske formåen til at retsforfølge lovovertræderen. Vi mangler en eller anden form for patentpoliti, som kan sørge for at lovbrydere straffes, hvis man bryder eller stjæler et patent. Det ser ud til at der er en tendens til, at den som har flest penge på kistebunden, vinder retssagerne. Hvilket vil sige, at den lille opfinder hver gang bliver taber i det spil.

I opfinderforeningen er der flere eksempler på at den lille opfinder bliver frastjålet sit patent, og
retssagerne kører i 20 - 25 år, og at opfinderen faktisk hver gang taber sagerne. Vi trænger virkelig til at få statueret et eksempel og få straffet lovovertrædere. Hvis ikke det snart sker, kan vi desværre blive nødt til, at anbefale opfindere om at glemme alt om patenter. Det er vel ikke lige det vi har brug for. Især ikke nu i krisetider, hvor vi har ekstra brug for at være innovative, og komme først med nye opfindelser.

Medlem Frits Amstrup tabte sin patentsag i landsretten sidste år. Siden da har han foretaget
politianmeldelse. Der er dukket nye vidner op i sagen. Hans sag har kørt i mere end 20 år. Danish Crown er den anden part i sagen.
.

Medlem Albert Hedegaard, Kyndestoft Maskinfabrik, skal i retten med sin patentsag i November. Denne sag er også mere end 20 år gammel. Hardi International er den anden part i sagen, vedrørende luftassisteret sprøjte.

Hvorfor er det den "lille" opfinder som skal bevise at man har fået stjålet sit patent ? Får
man stjålet sin cykel, sørger samfundet for at forbryderen straffes. Hvis vi vil noget med opfindelse og innovation, må vi sørge for at der skabes ordentlige forhold for opfindere.

Bent Løkke
Amstrup
Engineering

Fra Bækmarksbro
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

-

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)