Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmesideinfo.dk er landet!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 8. Apr 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 06:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag til alle brugere på dette forum

Efter selv at have manglet en lignende side, besluttede jeg, at jeg ville lave en stor informationsside, som omhandler alt omkring det at få en hjemmeside.

Jeg kan nu langt om længe sige, at Hjemmesideinfo.dk er oppe!

Siden henvender sig til alle, som er interesseret i at lave en hjemmeside eller vide noget mere om emnet.

Siden indeholder information om alt fra valg af CMS, til, hvordan man nemt kan søgeoptimerer sin hjemmeside.

Der vil også blive mange forskellige guides, og råd og vejledning i, at vælge den rigtige løsning.

Jeg har brugt mange kræfter på, at lave siden nem at navigerer i, da den indeholder så mange forskellige oplysninger.

Jeg håber at siden vil falde i god jord, specielt i Amino samfundet.

Jeg vil meget gerne høre alt kritik du måtte have om siden.

Meningen med siden er også, at det skal være meget nemt at dele erfaringer med andre. Derfor er der mange sider hvor du kan skrive dine kommentarer. Du er også meget velkommen, til at sende mig noget ekstra information, som kan bruges på siden.

Jeg oprettede hjemmesiden d. 01-04, så mange sider er ikke helt færdige endnu, og alt skal lige læses igennem en gang mere. Jeg vil dog meget gerne have lidt respons på det arbejde jeg har lavet. Jeg er meget spændt på, hvordan den vil blive modtaget. Du kan læse mere om, hvorfor jeg har lavet siden her.

På forhånd, Velkommen til hjemmesideinfo.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:04

Rigtigt godt initiativ. Men du har en fejl. Hvis du skal skrive om SEO, så bør du ændre dine urls fra http://hjemmesideinfo.dk/?page_id=218 til http://hjemmesideinfo.dk/søgemaskineoptimering ;)

Det hedder ikke "CMS systemer" - CMS står jo for Content Mangement System  ( i dit tilfælde vil det hedde content mangement system systemer).. Jeg mener at CMS er ental og flertal.

Du skriver også om subdomæner (ikke dårligt) men dit eksempel zulu.tv2.dk kalder du et subdomæne. Selve subdomænet her er jo zulu som er subdomæne til tv2.dk.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 8. Apr 09
Skrevet kl. 07:46

Mange tak for din besvarelse

Med hensyn til mine urls så er de jo dannet dynamisk. Jeg har endnu ikke sat mig ind i, om og hvordan man kan omdøbe dem.

Med hensyn til cms systemer.. ja så havde jeg tænkt over dette... synes dog at cms uden systemer ville lyde gramatisk forkert, og da der var over 18.000 hits i "cms systemer" antog jeg, at andre også brugte denne betegnelse. Kunne godt være jeg skulle ændre det dog :)

Der er generelt mange definitioner, som jeg synes er løst brugt på Internettet. Når jeg så har fundet mine informationer på Internettet vil det selvfølgelig også bære præg af det.

Derfor jeg er glad for kommentarer til siden, så det kan blive forbedret.

Jeg må dog sige, at på dette stadie, er der et tons opgaver at udføre på siden. Så små rettelser må komme hen af vejen.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:21

Rasmus Ejsing:

Med hensyn til mine urls så er de jo dannet dynamisk. Jeg har endnu ikke sat mig ind i, om og hvordan man kan omdøbe dem.

Det kan du sagtens i WordPress. I Settings - Permalinks kan du vælge hvordan dine urls skal se ud.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:57

Lidt konstruktiv kritik: Din brug af hypertext er grundlæggende forkert. Det er selve ordet der skal være et hyperlink, ikke "klik her".

Forkert: Læs mere om Tårnfalken. Klik her

Rigtigt: Læs mere om Tårnfalken.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 10:18

Hej

Godt initiativ, men din side drukner bare i mængden af denne type sider...

Hvorfor skiller denne her sig ud ?

Tilmeldt 8. Apr 09
Skrevet kl. 16:23

Jeg er godt klar over, at sin anchor tekst kun bør inkluderer signe nøgleord. Jeg var i tvivl om folk forestod, hvor de skulle klikke, men ja det var da hvis mange år siden der fandtes personer som har prøvet at surfe rundt.

Da jeg selv skulle lave min første hjemmeside, og før jeg begyndte på det her projekt, undersøgte jeg grundigt, om der fandtes en lignende side. Hvis der gør, lykkedes det mig ikke at finde en. Hvor min side er anderledes:

• Alt information på et sted - Normale sider indeholder kun emner som, alt om et bestemt CMS, alt om det at programmere, alt omkring søgemaskineoptimering, alt omkring webhoteller, osv.
  • Alt indhold er 100 % skrevet af en person som ikke er fagmand. Der betyder, at jeg selv ved hvordan begreber nogle gange kan blive præsenteret så man ikke forestår dem. Jeg har gjort meget ud af, at forklarer tingene fra bunden af.
  • Brugerne kan have en aktiv rolle - Jeg har på hele min side lagt op til, at det er muligt at dele erfaringer omkring alle emner, enten ved at kommenterer hvor man kan det, eller ved at sende mig information.
  • Guides - Selvom der ikke er mange nu - så er mit mål, at have adskillelige meget overskuelige guides, som tager sig fra a-å hvordan man fx installerer wordpress. Selvfølgelig findes alle mulige guides, men de behandler ofte kun et emne, eller tager for givet at man ved hvad fx FTP er.
  • Fri for alle interesser. Jeg er ikke ansat af noget firma med et formål at promoverer en enkelt løsning. Mit mål er, at udbrede, hvad jeg mener er de bedste, nemmeste og billigste måder at lavet sin hjemmeside på. Det skal dog siges, at jeg på et tidspunkt vil have reklamer på hjemmesiden. Men det betyder jo også kun, at jeg gerne vil have traffik til siden, ved at leverer objektiv, nemt forståelig informationer.

Læs mere bag om siden.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tillykke med din nye side, Rasmus. Må jeg anbefale dig at sætte dig ind i SEO, inden du "anbefaler" andre noget. Dine anbefalinger om sidetitler og sidebeskrivelser er f.eks. helt forkerte.

Du kan nemt google dig frem til, hvad du anbefaler forkert - så det vil jeg ikke spilde din tid med her. Du kan læse lidt om meta tags her

Få også læst korrektur på siderne - du får meget mere "street credit", hvis du får fjernet stavefejlene.

Held og lykke med projektet - og bare giv den gas.

Tilmeldt 8. Apr 09
Skrevet kl. 17:49

Jeg må lige lave den side ordenlig i aften en gang, tager den af indtil videre :) Det jeg anbefelade var noget jeg har læst på flere sider, men man kan nok aldrig krydschecke nok :)

Jeg har været inde på din side og det ser meget interessant ud. Den vil jeg læse igennem før jeg skriver mit eget.

Som sagt i starten, siden er på ingen måde færdig, jeg mangler meget abejde. Jeg vil bare gerne have lidt feedback nu på konceptet og måden jeg har valgt at angribe dette emne på.

Jeg har ikke haft tid til at læse korrektur, lave seo, eller gå i dybden med nogle emner.

Siden er kun en uge gammel jo :) Men jeg vil arbejde hårdt for at få den fuldt gennemarbejdet

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:54

Rasmus Ejsing:

Jeg må lige lave den side ordenlig i aften en gang, tager den af indtil videre :) Det jeg anbefelade var noget jeg har læst på flere sider, men man kan nok aldrig krydschecke nok :)

Hej Rasmus

Syntes det er en dejlig ting med en guide at henvise folk til ... den skal bare være iorden :) Nu har jeg fulgt debatten og jeg mistænkte at problemet nok var at du primært havde læst hvordan man gjorde, istedet for at have prøvet det selv.

Men bortset fra det syntes jeg det er fedt du prøver ... det er den eneste vej frem :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)