Hej Amino´er Jeg har et spørgsmål om prissætning af software. Sitationen forholder sig sådan at jeg har udviklet et program hvor lægestuderende kan lytte til hjertelyde fra div patienter og således øve sig i hjertestetoskopi. Dette program ønsker et forlag nu at overtage og sælge adgang til via deres E-platform. Der kan afregnes enten som et engangsbeløb eller med løbende udbetaling/royalties når de sælger adgang. Jeg er umiddelbart mest interesseret i det først, evt med en option på at jeg får noget mere hvis de følger det videre til udlandet og/eller udd-steder i DK Mit spørgsmål til jer kloge hoveder går på hvordan pokker jeg prissætter sådan et stykke software, mit indtryk er at software-branchen og forlags-brancen er to meget forskellige universer - hvad priser angår. På forhånd tak for input |
Hej Kanyle
Jeg ville gå ind og lave nogle realistiske regnestykker, der viser, hvad den funktion din software løser koster at løse uden din software.
Når det er regnet ud villle jeg sælge softwaren til det halve.
Så har køber sparet halvdelen ved at købe/leje din software og har dermed et incitament til at købe det
Hvis din software løser funktionen bedre enn den nuværende måde kan dette begrunde at du kan hæve prisen.
Mvh,
Christian