Skal inden så længe lancere en kundes engelsksprogede site(s), men lurer lidt på følgende: - Er der fornuft I at opbygge både et eng. site på domæne.co.uk (hosted i UK) OG på domæne.com (hosted i USA)? Kunden er pt. mest interesseret i Storbritanien, USA kommer sikkert på et tidspunkt, men det er langt ude i fremtiden. Jeg forudsætter med mit spørgsmål, at det HAR betydning i forhold til SEO, at et engelsk site bør hostes i UK, et amerikansk i USA, et dansk i DK etc. Der vil være hård konkurrence på de relevante keywords, så vi vil gå efter at "dreje på alle relevante håndtag". Hvis vi vælger at lave to engelsksprogede - hvad så med duplicate content problematikken? På forhånd tak for jeres erfaringer/input. |
Per H. Jørgensen:- Er der fornuft I at opbygge både et eng. site på domæne.co.uk (hosted i UK) OG på domæne.com (hosted i USA)? Kunden er pt. mest interesseret i Storbritanien, USA kommer sikkert på et tidspunkt, men det er langt ude i fremtiden.
Hvis vi vælger at lave to engelsksprogede - hvad så med duplicate content problematikken?
Hvis kunden pt. er interesseret i UK, og USA er langt ude i fremtiden, kan I så ikke nøjes med at lancere på co.uk-domænet i første omgang og blot købe .com, så det er sikret?
Når der skal lanceres i USA, kan I så bygge et domæne på .com med helt unikke tekster, målrettet det amerikanske marked. I bør nemlig have helt unikke tekster på de to domæner, så I ikke render ind i problemer med duplicate content.