Hejsa. ( Mit føste indlæg på Amino ) Jeg har et ApS med en veninde, og vi er nu blevet enige om at gå hver til sit. Jeg skal blive i firmaet og køre det videre, og hun vil gerne ud af det. Hvad skal hun have med når hun trækker sig??? Vi er blevet enige om at hun skal have de 62 500kr hun lagde i selskabet og derudover vil hun gerne have et beløb. Sammen har vi en kassekredit som vi begge hæfter for, og sammen har vi lavet gælden.Så er det rimeligt at jeg overtager hendes gæld ? At hun bliver gældsfri og "slipper" fri, og at jeg overtager hendes gæld, kan godt bekymre mig. Og derfor syntes jeg måske ikke hun skal have alverden med i kroner ører. Er der nogen regler omkring det? (syntes ikke rigtig jeg kan Google mig frem til det) |
hvorfor ikke opløse selskabet, og tage hver halvdelen af gælden i firmáet, og du dereftre opsterter et nyt aps med dig som eneejer, så kan der ikke blive problemer med overtagelse af gæld.
Er der et eventuelt varelager, kan i få det vurderet, ligeså med goodwil, hvis der er en sådanne.
Så kan i skilles som venner (måske) og hver gan gøre som lyster, eventuelt med en klausul om hvad i hver især må i den næste årrække i henhold til det opløste firma, men få en jurist til at udfærdige jeres skilsmisse.
mvh
per