Hej aminoer. Den 23. februar skrev jeg flg. indlæg: http://www.amino.dk/forums/p/53455/322418.aspx#322418 Efter den tid har de haft bilen til hovedreperation og lavet 2. hovedeftersyn. Nu her 14. dage efter begynder jeg igen at observere nogle af de gamle fejl som jo har været fra dag 1. (ca. 35 punkts fejlliste) og nu er min tålmodighed helt væk. Da jeg jo har en rullende butik og er 110% afhængig af bilen begynder problemerne for alvor at påvirke dagligdagen i virksomheden. Jeg vil derfor høre jer af om I kender en advokat som har biler som sit speciale?
På forhånd tak for hjælpen. Venlig hilsen Jørgen Ries |
Hej, Jeg havde selv for mange år siden problemer med en Transit hvor Ekstra Bladet var indblandet i, der gik politik i sagen ( EU politik) men jeg fik min bil i orden.
Den Journalist på Ekstrabladet er der ikke mere, men der er sikker en anden der har skrivekløe, i øvrigt har jeg med en Hr. Carl Buus fra Jyllandsposten motor redaktion i anden anledning, en frisk fyr der ved hvad han taler om, måske kan han lave lidt avis skriveri, for er der noget en bilforhandler idag er bange for er det dårlig omtale.
En anden mulighed er at oprette et domæne, feks www.minmøgbil.dk med et forum hvor andre også kan komme med indlæg om samme biltype, det vil jo være interesant om det er fejl der går igen, dvs fabriksfejl, produktansvar mm. - jeg tror du kan følge mig.
Hvis du opretter et domæne så støt op om det med adwords annoncer, når det kører tager du kontakt til bilforhandleren og hvisker ham i øret at han skal søge minmøgbil på google.
Jeg vil tro han kommer ud af starthullerne og får lavet din bil.
Min erfaring ar at når al sund foruft, tale og faktuelle beviser ikke har hjulpet på værkstedet, og de dybest set vil skrup skide dig et stykke, så er pressen et godt værktøj, meget bedre end advokater.
Pudser du en advokat på dem går der alen lang tid med brevskriverier, måske skal den i byretten, og hvis forhandleren er smart kan trække det ud i årevis med påskud om sygdom, ferie, osv.
Og i mellemtiden kan du ikke komme ud at køre :(
Men det kræver at du har faktuelle beviser iorden ok ikke "bare er en krekiler"
Håber det kan hjælpe dig lidt på vej
Mvh.
Niels