Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den rigtige iværksætteruddannelse?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står og skal vælge uddannelse efter sommerferien, efter at jeg afsluttede HTX sidste sommer.

Jeg er brændt helt varm på, at blive iværksætter, og har starter med en lille hjemmeside dette år. Jeg har dog måtte erkende, at min kompetencer indenfor iværksætteri selvfølgelig ikke er dækkende på nogen måde. Så jeg vil gerne finde en god uddannelse, som gør mig kvalificeret og klar til at være iværksætter.

Hvad er jeres erfaringer mht. uddannelse? Nogen der har en uddannelse, der er værd at gøre opmærksom på?

Dbh. Mathias Fisker

Dbh. Mathias Fisker

www.spin27.dk , www.studie-kalender.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 12:17

Hej Mathias

Jeg selv har taget HHX, herefter hoppede jeg på HA. erhvervsøkonomi som jeg blev færdig med  i sommers. HAen er en grunduddannelse indenfor forretningsverden, hvor du få kendskab til de forskellige begreber og teorier. Jeg studere pt. International Virksomheds Økonomi hvor man også får nogle af grundbegreberne på plads, bare med fokus på det internationale marked. Det møg spændende og har givet mig en super bund til at være selvstændig. Så det bare med at klø på, hvis altså du ikke dropper skolen og bliver iværksættere med det samme Wink Det er der jo lidt forskellige holdninger til Smile

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 12:27

Hej Mathias

Jeg læser selv til markedsføringsøkonom og uddannelsen giver en meget bred viden om mange områder. Hovedfagene er selvfølgelig markedsføring og økonomi, men udover det kan man vælge to valgfag. Jeg valgte så statistik og driftsøkonom fordi jeg ønskede at tage HD2 senere i mit liv, men ellers kunne man også vælge salg og entrepreneurship.

Der findes jo også masser af nye linier der sætter fokus på iværksætteri blandt andet på handelsskolerne. Kig evt, på dem.

Det var lige mit input, spørg endelig hvis det er:o)

Mvh MBSP

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kommer nok en lille smule an på hvad du gerne vil være selvstændig med.

For at skære det helt ud i pap, hvis du gerne vil udvikle og sælge brændselsceller så er ingeniør nok en god ide. Hvis du gerne vil installere køkkener så er tømre vejen frem, hvis du gerne vil drive en webshop så kan noget adminstration, markedsanalyse, økonomi sjov nok være det rigtige (markedsføringsøkonom eller HA). Og sådan kan man jo blive ved...

Så grundlæggende, hvilke kompetencer er det du gerne vil tillæge dig gennem dit uddannelsesforløb? Når vi ved det så er det en smule nemmere at komme med nogle konkrete forslag.

Mvh Peder

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:55

Peder TakeTwo.dk:

Det kommer nok en lille smule an på hvad du gerne vil være selvstændig med.

Helt enig Smile

Det kan være vanskeligt at give et entydigt svar, men du bør nok grave dybt i dig selv og finde svaret der. Hvad brænder du for? Eller hvad brænder du slet ikke for? Det bliver nok ikke nogen succes at studere økonomi i 5 år hvis du HADER økonomi, selvom det er godt for iværksættere at have styr på.

Men helt grundlæggende har de fleste iværksættere glæde af at få kompetencer indenfor økonomi og afsætning/markedsføring. Når jeg tænker efter, er den kompetence flest iværksættere mangler vel egentlig salg. Ikke teoretisk salg, men praktisk salg. At turde tage telefonen og lave kanvas, at sparke døren ind og se kunden i øjnene, at turde spørge efter ordren.

mvh Carsten

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 14:57

Hej Mathias

Hvilken slags Iværksætter ønsker du at være - erhvervsretning ?

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10
Fra Ballerup
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 15:20

Hey Mathias

Jeg ved der er en iværksætter linje på niels brock, somthing somthing, kan ikke lige huske hvad den hedder... finder det til dig senere når jeg li har tid.

Hep

Anders.

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 15:31
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)