Jeg er i den situation at jeg gerne vil kunne individualisere mine bannere så de passer til fx de bilmærke der søges på, på bilbasen.dk. Fx sådan her: en besøgende søger på vw golf 3 der vises en helt masse golf 3''er når man vælger en, bliver titlen på pågældende side lavet om til den beskrivelse som bilen har fx vw golf 3 1,8i eller lign. denne titel må kunne bruges til at hente produkter som passer til dette bilmærke fra vores produktdatabase og som så sættes ind i banneret.
Problemet er at selve de bannere som ligger på bilbasen.dk bliver hentet fra en tysk server, og det er derfra ikke muligt at kalde databasen på bilbasen.dk og derigennem genkende hvilket bilmærke der er tale om. Men kan min ide om at bruge titlen, ikke bruges til noget, eller kan dette slet ikke lade sig gøre.
Det er super vigtigt da det vil hæve vores CTR betydeligt, og vil ligepludseligt gøre det attraktivt for os at købe banner eksponeringer på bilbasen.dk. Samem princip burde desuden kunne bruges på bilgalleri.dk og lignende større sites.
Det burde kunne lade sig gøre. Ved betting branchen benytter lignende løsning, til f.eks. at udfra land at vise bestemt banner og udfra andre variabler gør det samme.
Langt de fleste bettingsites benytter sig af systemet fra http://www.connextra.com/. Tror du kan få en løsning der matcher dit behov hos dem.
Når sidens titel er den samme og der ikke er en querystring eller andet, der giver et praj om søgningen, tror jeg ikke at det er muligt med eksterne værktøjer. Det burde være noget som bilbasen.dk kunne tilbyde, hvis deres annonceringssystem bare er moderat gennemtænkt )
Du har fuldstændigt ret, det er totalt latterligt, "jamen vi kan jo gøre så du får vist dine bannere under de forskellige kategorier, det betyder dog mere arbejde for vore annonceagenter og derfor bliver prisen pr. visning 2,5 øre istedet for 1,5 øre" De har tydeligvis ikke lyst til at tjene hverken flere penge, eller gøre noget for dem som vil annoncere hos dem. Endnu en gang ser man et firma hvor de har en tankegang der siger "jamen det går jo godt nok, så hvorfor ændre noget!" JO fordi det kan blive så mange gange bedre. Jeg vil med glæde ofre alle vores annonce kroner hos dem, hvis jeg mente at vi fik nok ud af det, og det gør vi simpelthen ikke med almindelige bannere, da målgruppen ikke er snæver nok, hvilket resulterer i en latterlig CTR. DÉT KAN VIRKELIG IRRITERE MIG!
Ikke noget med at de fx foreslår at kigge på muligheden, nej de afviser det bare! Totalt idiotisk.
Jeg tror på at jeg med virkeligt individualiserede bannere vil kunne hæve CTR og den endelige konvertering med faktor 10 hvis den forespurgte løsning var mulig!
Men kan man ikke bare lade bannerscriptet scanne kildekoden frem til title, for at se om der står et bilmærke der passer til dem som er i vores produktdatabase? Titlen er jo ikke den samme på alle sider, men ændrer sig til beskrivelsen af den pågældende bil du kigger på fx: http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=969146
Så burde de da være muligt at hente den titel og så decifrere den til et aktuelt produkt sortiment i vores database til netop den bil model, mærke og motortype? Jeg føler at det burde være enkelt, men der er ikke nogen der sidder med en god løsning.
Nu har jeg så lige set at det banner der er øverst til højre, det "capital" billåns banner, at der står vw golf i banneret! det må jo betyde at de henter "vw golf" et eller andet sted fra, for at indføre det i deres banner. DET må jeg da også kunne bruge til noget? det skal siges at det kan ses på det link i forrige kommentar herover.
Nu har jeg så lige set at det banner der er øverst til højre, det ''capital'' billåns banner, at der står vw golf i banneret! det må jo betyde at de henter ''vw golf'' et eller andet sted fra, for at indføre det i deres banner. DET må jeg da også kunne bruge til noget? det skal siges at det kan ses på det link i forrige kommentar herover.
Ja, den henter jo tilsyneladende visningen med noget javascript, så det kan man vel med en hvis sandynlighed bruge i sit banner.