Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det nok med Dankort/Visa Dankort på ny webshop???

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg ved der har været diskuteret en masse om hvilken betalingsmetode man skal have på sin webshop, men jeg bliver lige nødt til at spørge igen.

Vi har en ny webshop undervejs, og i den forbindelse skal jeg nu til at ansøge hos PBS, men skal man blot vælge Dankort/Visa Dankort, eller skal man også vælge alle kredit kort fra start.

Hvad mener i?

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 11:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Slet ingen der kan give mig et godt svar på ovenstående?

Bendtsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 11:54

Hej Bendtsen

Jes du skal vælge så mange kort så overhovedet muligt via PBS aftale. Vi bruger i dag alle korttyperne på www.trendfighter.dk. Det kan i vores tilfælde ikke betale sig at spare penge her på oprettelse, da de fleste kunder på vores shop også bruger VISA, VISA electron osv. Så jeg vil klart anbefale i får bestilt hele pakken.

Når i endelig har fået kunden "overtalt" om at købe jeres produkt, så skal han dælme også have lov til at betale for det - uanset hvilke kort han har Smile

Fra Rødovre
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 12:48

Hejsa,

VISA/Dankort er fint, hvis dit marked er begrænset til det danske marked og b-t-c. Et mere præcist svar vil dog forudsætte flere detaljer om din forretningsstrategi, dine kunder og dine produkter.

Du skal blot være opmærksom på og erkende, at du formentlig vil tabe et mindre antal kunder pga din afgrænsning. Jeg ved ikke hvor langt du er og hvad du har af ressourcer, men mit bedste råd: Keep it simple!

Jens Adamsen

Victornizer / Wølund & Wraae

www.wogw.dk 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 12:55

Hej Jens

Tak for dit svar, vi er lige i opstarten så ville gerne holde omkostningerne så mget nede som muligt - jeg ved dog godt at man sikkert mister kunder på at man kun har dankort og Visakort, men omvendt er det vel de fleste der har disse kort i forhold til de øvrige kredit kort.

Det er et helt nyt koncept som vi ikke helt hvad vi skal forvente - derfor har vi nu startet med at lave opsætningen af shoppen i en standard løsning - derefter må vi se hvis det bliver en succes om vi skal lave en rigtig webshop fra bunden med helt vores eget design mv. Men igen det er første gang vi skal prøve det her, så vi prøver at gøre det så simpelt som muligt, som du også selv nævner.

Jeg tænker også mere - det koster 3500 i oprettelse af de øvrige kort - hvilket vi sagtens kan klare rent økonomisk, men i forhold til hvor meget man får ind via disse kort kontra alm Dankort/Visa kort, i og med vores site kun er til danske kunder pt. Så er det vel ikke nu vi skal smide de penge efter det?

Nå jeg tænker lidt videre, og håber der kommer lidt andre input der kan få alle faktorer med i spil.

Tak endnu engang.

Bendtsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:16

Bendtsen:
men i forhold til hvor meget man får ind via disse kort kontra alm Dankort/Visa kort, i og med vores site kun er til danske kunder pt

Hvis det er web-shop til nogle af de designer produkter du har omtalt tidligere ville jeg selv tage de internationale kreditkort med. Der er stadigvæk en del der foretrækker at betale med disse da de har længere kredittid.

Henrik

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 17:02

Hej Alle

Nu har jeg søgt hos PBS, i første omgang kun Dankort og Visa Dankkort - jeg vil gerne igang og se hvordan det virker, så kan jeg altid få de øvrige kort på, hvis jeg kan se behovet er der.

Tak for jeres input, og til dig klovn, så er det vores ekslusive vinglas vi kommer med snart samt diverse tilbehør.

Jeg glæder mig til shoppen er helt færdig og i luften, hvilket sker inden for de næste par uger og så vil jeg lægge den ud i forum her på Amino og få jeres skarpe konstruktive kritik eftersom jeg selv i egen høje person har sat det hele op ;) - ikke dårligt af en IT nørd i negativ forstand :D

Bendtsen

Fra frederikssund
Tilmeldt 25. Nov 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 18:15

god og vigtig debat der er igang her

jeg vil som andre her har gjort anbefale at man starter simpelt, netop fordi ambitionen er at handle med danskere i danmark

min erfaring siger mig at næsten alle der har de internationale kort også har dankort, de bruger udelukkende kortet for at få længere kredittid, hvorfor skulle de dog have det?, det har de jo ikke gjort sig specielt fortjent til, du vil derfor næsten ingen kunder miste, vil de have din vare køber de den, enten nu eller i næste uge når der er gået løn ind igen!

personligt mener jeg at man burde udelade at bruge int kort, dankortet fungerer godt sikkert og billigt, det er dyrt at have disse kort og man giver for lang kredit tid, ved godt det måske er utopisk ,men danske nerforetninger burde "tvinge" danskere til at bruge dankortet..bare en tanke!

mvh ajn kristensen, nordisk-handelshus

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:19

jan kristensen:

jeg vil som andre her har gjort anbefale at man starter simpelt, netop fordi ambitionen er at handle med danskere i danmark

min erfaring siger mig at næsten alle der har de internationale kort også har dankort, de bruger udelukkende kortet for at få længere kredittid, hvorfor skulle de dog have det?, det har de jo ikke gjort sig specielt fortjent til, du vil derfor næsten ingen kunder miste, vil de have din vare køber de den, enten nu eller i næste uge når der er gået løn ind igen!

personligt mener jeg at man burde udelade at bruge int kort, dankortet fungerer godt sikkert og billigt, det er dyrt at have disse kort og man giver for lang kredit tid, ved godt det måske er utopisk ,men danske nerforetninger burde "tvinge" danskere til at bruge dankortet..bare en tanke!

Du glemmer lige at kort som Visa Electron og Maestro ikke vil kunne bruges i butikker som kun tager dankort. Der er mange kunde der netop har disse kort fordi de foretrækker dem end dankort.

Danmark er simpelthent et uland når det gælder betaling med kort både på nettet og i fysiske butikker. Selv bor jeg i Helsingborg og har svensk visakort. Det er et helvede at komme ind til Kbh og handle.... eller bare i Helsingør hvor jeg skal spørge om det tager VISA....(og ikke Visa/dankort).

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Odense
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 14:27

Jeg bruger aldrig andet end Dankort når jeg handler på nettet, men kender tværtimod ikke nogen webshops der ikke har alle betalingsløsninger. Ja, jeg ville nok også sige: Lad være med at spare på penge på et så vigtigt sted. Det kan spares mange andre steder!

Feedbag.dk - Live support.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)