Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmør søges til større projekt

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er to personer, som befinder os i opstarten af en virksomhed, som skal have sit fundament i en hjemmeside, som muliggør strukturering af kost/motion. Vi vil egentlig blot høre, om det ville være profitabelt for os at benytte os af en freelance programmør, som vi har søgt os til, at De beskæftiger Dem med.

Vi er to personer i starten af tyverne, som begge blot lige har færdiggjort vores ungdomsuddannelser; henholdsvis en STX og en HHX. Vi er, derfor, som iværksættere novicer, som gerne vil udnytte vores resourcer bedst muligt. Vi tager derfor kontakt til Dem for et uforpligtende tilbud. Hvis De er interesseret i at høre mere om projektet, som vi ønsker at lave, så henvend Dem venligst tilbage til denne tråd for mere information.

Fra Fuengirola
Tilmeldt 5. May 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 05:24

Hey.

Det kommer selvfølgeligt an på hvilken freelance, men sikkerheden ved at bruge sådan en er lille.

Men mod en kravsspec, kan jeg da finde en god pris. Vi kører til 18$ i timen, som er omkring 103kr i timen.

Grunden til den billige timepris er fordi at vores programmører er lokaliseret i Indien.

Så du er velkommen til at kontakte os for et uforpligtende tilbud.

Dennis

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 05:49

Hej!

Freelancer har den store fordel at de koster meget mindre end en software virksomhed. Det er ikke umuligt at få en freelancer - hvis han/hun er sulten nok - for DKR 250 - 300 i timen. Et rigtigt IT firma i Danmark får man ikke under DKR 800 i timen.

Men når man bruger en freelancer løber man den risiko er at de ikke kan løfte hele opgaven - og det ser man ofte først efter at man er gået i gang - enten af resouce eller af kompetencemæssig årsager. Videre når en freelancer er færdig med en opgave så går han/hun videre til den næste opgave og har ofte ikke den tid som det kræver at servicer efter overdragelsen.  

Så er der outsoucing vejen men der er også mange skær i søen, her er det utrolig vigtigt at man laver en ordentlig undersøgelse af virksomheden man vil bruge før man går i gang.

Hvis i vil gå outsoucing vejen så kan vi hos 1902 løfte opgaven. Vi har mange gode referencer, dem kan du læse her, http://www.1902software.dk/index.php?id=41 vi har lavet mange store og små projekter og vi har så mange folk ansatte med så mange forskellige kompetencer at i ikke kommer i en situation hvor en opgave ikke kan løftes.

Såfremt ovenstående lyder interessant og i vil have en uforpligtende samtale omkring projektet så send mig en mail på peter.skouhus@1902software.com så tager vi den der fra.

Mvh

Peter

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 13:23

Peter Skouhus:

Men når man bruger en freelancer løber man den risiko er at de ikke kan løfte hele opgaven - og det ser man ofte først efter at man er gået i gang - enten af resouce eller af kompetencemæssig årsager. Videre når en freelancer er færdig med en opgave så går han/hun videre til den næste opgave og har ofte ikke den tid som det kræver at servicer efter overdragelsen.  

Hej Peter,

Det er lidt noget vrøvl du skriver der - i alt fald, hvis du mener, at man er dækket fint ind bare man finder en virksomhed istedet for en freelancer.

Det er muligt, at risikoen for at en virksomhed ikke kan løfte opgaven er mindre, men det er da langt fra altid tilfældet. Jeg er ret sikker på, at der findes en del virksomheder derude, der har præcis de samme problemer som du nævner ovenfor.

Hvis man finder en dygtig freelancer vil vedkommende selvfølgelig gøre det klart, præcist hvilke vilkår, der er gældende for samarbejdet - på præcis samme måde som, hvis man vælger en virksomhed.

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 13:29

Hej Dysp

Jeg vil gerne hoere mere om jeres projekt med henblik paa at give et bud.

Send gerne lidt mere infor paa bratsch@ofir.dk

- Adam

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 13:37

Jacob Atzen:
Det er lidt noget vrøvl du skriver der - i alt fald, hvis du mener, at man er dækket fint ind bare man finder en virksomhed istedet for en freelancer.

Det er ikke det som jeg skriver, jeg skriver:

Peter Skouhus:
Men når man bruger en freelancer løber man den risiko er at de ikke kan løfte hele opgaven -

Det betyder ikke at det går galt og at man kun kan arbejde med en virksomhed, men der er en risiko og den er større, det er alt hvad jeg siger. Jeg har set gang på gang at en freelancer gik kold og når han gør det så er det næsten ligegyldigt hvad der er aftalt, projektet går i stå. Chancerne for det sker ved en virksomhed er mindre....

Hope that clarified things a bit :-)

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 14:35

Peter Skouhus:

Det betyder ikke at det går galt og at man kun kan arbejde med en virksomhed, men der er en risiko og den er større, det er alt hvad jeg siger.

Minder lidt om denne her :

Begge er momsregistrerede derfor går det ikke galt... se det er det værre nonsens.

Peter Skouhus:

Jeg har set gang på gang at en freelancer gik kold og når han gør det så er det næsten ligegyldigt hvad der er aftalt, projektet går i stå.

Og virksomheder reagerer ikke sådan ?

Peter Skouhus:

Chancerne for det sker ved en virksomhed er mindre....

Tak for kaffe hvor er du dog fordomsfuld.

Det var dog den værste gang sludder.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 14:38

Prøver lige et tanke eksperiment :

Påstand : Virksomheder der ligger i udlandet snyder bevidst danske borgere og virksomheder.....Dette har jeg set 1000 vis af gange og derfor vil jeg ikke handle med en udenlandsk virksomhed.

Svar : Denne påstand holder ikke en meter vand, måske det kan få din påstand en smule i perspektiv....

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 14:53

Peter Skouhus:

Et rigtigt IT firma i Danmark får man ikke under DKR 800 i timen.

Se den påstand ved du lige så godt som jegikke holder vand.

Lad mig regne lidt.....: timepris 400 kroner....

moms = 400 / 4 = 100 kroner

Udgifter til outsorcet medarbejder = 50 kroner timen

------------------------------

= 250 kroner

dansk skat = 50 % = 125 kroner efter skat.

giver en månedsløn efter skat på ca. 20.000 kroner.....

Men så har du også betalt moms og skat i DK

Ovenstående eksempel er ikke min timepris, jeg er "dyr" og tager 500 kroner i timen.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 14:57

Dysp:

Vi er to personer, som befinder os i opstarten af en virksomhed, som skal have sit fundament i en hjemmeside, som muliggør strukturering af kost/motion. Vi vil egentlig blot høre, om det ville være profitabelt for os at benytte os af en freelance programmør, som vi har søgt os til, at De beskæftiger Dem med.

Hej

Jeg ville få en fast pris på hele projektet, derefter ville jeg koncentrere mig om hvad fokus områderne er nu og her. 

Derefter bygge på efterhånden, som man kan se at der er økonomi i projektet.

mvh

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)