Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At finde en leverandør

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Grenaa
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Fra  DirectHost Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag :)

 

Jeg vil gerne høre om der er nogen derude der ved hvordan jeg kan anskaffe mig en god leverandør til div IT/EDB produkter. Da jeg har startet en mindre virksomhed, og skal have noget at fylde "på hylderne" i min webshop, skal jeg bruge en leverandør. Jeg er ikke rustet til at bestille store partier hjem endnu.

Kan i anbefale nogle? Er ikke helt sikker på hvordan det fungere. kunne forestille mig det var noget i retning af at man skal være CVR registreret for at købe (hvilket jeg selvfølgelig er).

 

Mvh Tomas

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 523
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have fat i en distributør som Actebis, TEC-data eller IngramMicro - vil man normalt sige.

Sagen er den at det er billigere at handle hos en forhandler end hos en distributør i disse dage (handl' via edbpriser.dk). Hvorfor - kan man spørge sig selv...

 

Enten er det fordi forhandlerne sælger IT-udstyr med tab med håb om at kunderne køber ekstra accessories der kan tjene tabet hjem nu hvor de er i gang eller også

køber forhandlerne varerne hjem hos IngramMicro i Sverige og glemmer at betale/indberette deres moms korrekt - det vil forklare de mange konkurser - ligeså snart Skat får fat i dem (og det burde de vel gøre rimelig hurtigt takket være listesystemet) kan de ikke andet end at gå på røven når de bliver opkrævet for momsen.

 

Nå, men konklusionen er altså at en distributør (som leverer varerne til de danske forhandlere) for dig altid vil være dyrere med de fleste ting end deres egne forhandlere - derfor kan det bedst betale sig at handle it-udstyr ved en alm. forhandler på nettet.

Kan du bruge eksterne harddiske, USB til SATA adaptere, USB til IDE adaptere, KVM (ps2) switche, Låse til bærbare computere eller andet sjovt tilbehør skal du være velkommen til at sende mig en forespørgsel - jeg importerer sådan noget fra Kina.

VH Jørgen Olsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)