Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Design og Google optimering af webshop

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer.

Jeg har en webshop som sælger elektroniske ordbøger og sprogkurser til PC. Shoppen hedder http://www.transmedia.dk.

Jeg kunne godt tænke mig at få jeres feedback på design og helhedsindtryk.

Desuden vil jeg også gerne ranke lidt bedre på udvalgte søgeord.

Mine tre vigtigste søgeord er Sprogkurser, Ordbog og Oversættelse.

Sprogkursus ranker som nr. 1 på Google, hvilket jo er fint.

Men Ordbog og Oversættelse ranker ikke så godt, da der er noget større konkurrence på disse ord.

Butikken er en DanDomain løsning og benytter frames. Det kan jeg desværre ikke gøre så meget ved, men har I nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre for at søgemaskineoptimere shoppen?

Venlig hilsen

Martin

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige kort en bemærkning omkring SEO-mulighed på Dandomain.

Hos Dandomain har du selv mulighed for at oprette sider og uploade. Lav et par filer der hedder ordboeger.htm og oversaettelse.htm hvor du skriver en masse tekst om henholdsvis ordbøger og oversættelse. Disse filer skal selvfølgelig være holdt i designet som resten af din shop. Og ellers bare virke som normale sider. Samt overholde de gængse standarder om Seovenlig html med H1, H2 osv.

Du kan se et eksempel på det for bodylab bodylab.col.dk/proteinpulver/  linker til selve deres hovedside bodylab.dk. I dette eksempel er det dog et eksternt firma der hoster siden, men med lidt forstand på HTML er det i hvertfald en god måde at komme igang.

Disse sider du laver, skal du så sørger for at linke til rundt omkring på nettet og fra din egen shop.

Dit design synes jeg ellers er umiddelbart godt, dog lidt svært lige at se hvad det er der er oppe i toppen af siden.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)