Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette firma i Sverige

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Fra  Rasmus Thrane Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
jeg har et agentur som jeg også har lov til at forhandle i Sverige. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan man opretter et selskab i Sverige.
jeg får også brug for en "afdelingsleder" til at passe det i Sverige.

Hvor opretter man selskab i Sverige?
Findes der et site hvor der udveksles jobrelationer mellem DK og SE? vi skal jo bruge en til at passe det i Sverige.

Tak.

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 10:21

Hejsa,

Mht. at åbne firma i Sverige så er det www.bolagsverket.se man henvender sig til herovre...

Jeg er selv bosat herovre og kunne da godt tænke mig at høre lidt om hvad det er for en person i søger, om agenturet m.m. Hvis det ikke er noget jeg selv kan kaste mig ud i, har jeg flere godt forbindelser til driftige folk herovre Smile

Herlig hilsen
Ania

Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Fra  Rasmus Thrane Skrevet kl. 10:24

Hej Ania

Tak for svar.

Det er salg af maskiner til træ. Dvs. rundsave, høvle, fræsere osv. Det er større profesionelle stationære maskiner.

Glæder mig til at høre fra dig.

Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 11:34

Er det så en sælger du leder efter eller en leder der skal finde det nødvendige personale m.m...

/Ania

Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 11:35

du kan også skrive til mig på ania(snabela)anmultiservice.com Smile

Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:17

Hej ...

du kan lige så nemt, men uden de store omkostninger arbejde med et dansk selskab, eventuel med en uselvstændig filial i Sverige. herved kan undgå at bære risikoen personligt. Vi lever af at rådgive erhvervsdrivende og selvstændige med oprettelse af selskaber over hele verdenen. Du er velkommen til at ringe til mig for en uforpligtende sludder om mulighederne der findes. Med Venlig hilsen Christoffer Vestergaard - www.certusdanmark.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:22

Hvad skulle formålet være i at oprette en svensk filial af et dansk selskab, fremfor et svensk selskab (AB) eks. under et dansk holdingselskab ? Jeg kan da tværtimod se en ulempe i filial-løsningen, hvis der om nogle år er en potentiel investor eller køber til den svenske del.  Hvis vi taler om at oprette en fillial af et dansk selskab eller et svensk selskab kan jeg heller ikke se at han kommer til at bære risikoen personligt på nogen måde udover personlig kaution for evt. lån.

Uanset hvad kommer pågældende selskab til at betale svenske socialsikringsafgifter og de er høje. Til gengæld er lønningerne - af samme årsag - lavere i Sverige end i Danmark.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 01:56

Skattekonsulenterne:

Hvad skulle formålet være i at oprette en svensk filial af et dansk selskab, fremfor et svensk selskab (AB) eks. under et dansk holdingselskab ? 

Som jeg lige forstår det, så kræver et Svensk AB 100.000 SEK i kapital. Det kan godt være lidt svært at låne i banken lige nu og 100.000 er en del penge for en iværksætter. En filial kræver ingen kapital....

Såfremt der allerede er et dansk holding selskab, kan man dog sikkeret hæfte for de 100.000 igennem det danske ApS/AS og derved slippe for at skulle finde ny kapital.

http://www.oresunddirekt.com/article.aspx?type=article&id=36332

@Bent. Har du et godt link til en forklaring af de svenske socialsikringsafgifter? Dem kunne jeg godt tænke mig at vide lidt mere om:-)

Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:39

LIge præcis!! Faktisk kan man med et SMBA helt undgå at skulle finde Kapital til det...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:40

Ja eller stifte et offshore selskab på Cypern, Cayman Island o.l. Du kan lave anonyme offshore konti, eller lave en trust. Sorry to say men jeg kan altså ikke tage firmaer der markedsfører sig på sådanne grundlag seriøst. Jeg siger ikke at det ikke er seriøst men blot at jeg ikke kan tage det seriøst.

Hvis man ikke kan finde 100.000 sv. devaluerede kroner til at stifte et svensk selskab så må den svenske person som lader sig ansætte i selskabet/filialen siges at leve livet farligt med hensyn til risikoen for ikke at få løn.   Her taler vi om at de skal sælge større profesionelle stationære maskiner som angiveligt koster i nærheden af de 100.000 Sv kr. pr. stk. eller måske endda mere.  Det kræver umiddelbart en vis likviditet eller kreditværdighed.

Vedr. de svenske socialsikringsafgifter (arbetsgivarafgifternes) så kan du kigge på skatteverket.se eller på den svenske forsikringskassa's hjemmeside.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)