Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt fagmagasin! Hvad mener i?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Glem alt om sodavandsautomater og webshops!

Idet at vi lever i en mere og mere globalliseret verden, så synes jeg snart at det er på plads med et nyt fagmagsin til danskne! Eller rettere sagt, til den gruppe som er mit mål at ramme.

I en nærmere og mindre undersøgelse om markedet, så vil jeg mene at danmark snart trænger til et nyt fagblad.

Indtil videre så har jeg da også engang skrevet et blog indlæg omkring det. Da var mine hovedemner Erhversmæssigt eller om sport. Og vil da heller ikke afvise at det kunne blive noget med det, men lige nu er jeg over i en helt anden boldgade.

Hvilken vil jeg ikke røbe. Men det er en branche hvor der pt. kun er 2 fagblade som kommer udkommer 12 gange og et der udkommer 6 gange om året.
Derfor så vil jeg da mene at vi sagtens kan snige os ind blandt de 3 blade og sikre os en god kundekreds.

Artiklerne, ja dem vil jeg nok lige pt. udlicitere til nogle andre, og så koncentrere mig om annoncesalg og administration. Da jeg ikke helt har den samme fornemmelse for branchen som mine mulige skribenter har.

Men hvordan får jeg egentlig trykt det så billigst som muligt?
Det er faktisk det eneste spørgsmål som jeg har i tankerne lige pt.
Nogle vil sikkert mene kundekreds, men ak ja, som ejer så vil jeg glædeligt lave 200.000 flyvers og sende dem rundt til folk i min branche. For er helt sikker på at vi mindst kan få mellem 1- og 20.000 læsere! Smile

Mvh W,

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 22:14

Hej Winter.

Kan være du kan bruge de to firmaer nævnt i følgende post her på Amino.

http://www.amino.dk/forums/t/11110.aspx

Held og lykke med projektet :-)

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:23

Som jeg ser det, så er der en grund til, at der ikke er mere end 2 blade. Der er nok ikke ret mange, som er interesserede i et sådant blad.

Fra Vojens
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:18

Trykpriser - tja, få 3 tilbud fra trykkerier, hold øjne og ører åbne, hvis der er nogen der nævner et godt trykkeri.

Ved årsaftale med trykkeriet får du ofte en bedre pris, binder dig dog også for den periode. Hav også i tankerne at det billigste ikke altid nødvendigvis er det bedste - en god service betyder lige så meget ved trykning. F.eks. hvis de finder en fejl i bladet, at de giver besked - går din pc'er ned, at du kan få lov til at trække deadline et par timer o.s.v.

Kattebladet for hele familien - www.minvenkatten.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:25

Jeg vil også give Hanne ret i, at det ikke kun er prisen, du skal kigge på, når du vælger trykkeri. Der er også vigtige faktorer som kvalitet og overholdelse af deadlines. Derudover har mange trykkerier gode aftaler med PostDanmark, som er bedre end den, du selv kan lave – så spørg til det med distribution med det samme...

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 21:32

Hej alle.

Takke for de mange gode trykkri tips til den bedste pris Smile

Men hvad siger i egentlig til at lave sådan et magasin, er der nogen med erfaringer indenfor den branche? Altså tænker på om at vi muligvis skal have en grafiker ansat (freelance måske) for at kunne klarer layout, fordi at vi helst vil koncentrere om at skrive, og så at sælge...

For mit princip siger at man skal udnytte dem der kan noget indenfor en branche istedet for at starte på noget selv Big Smile

Fra Vojens
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 08:31

Kan helt tilslutte mig de sidste 1½ linie du skrev.....

Er du/I ikke indenfor den grafiske branche eller har erfaring (måske heller ikke de nødvendige programmer), så er det en rigtig god idé at få det lavet ude. Evt. som du skriver - freelance....i dag er det jo meget nemt med fotos, tekst på mail og/eller direkte upload til server, som vi gør det til trykkeriet - der sender vi f.eks. en højopløselig pdf-fil afsted - det sidste blad på over 300 MB - får så en "rippet" lav opløselig pdf-fil til godkendelse.

Kattebladet for hele familien - www.minvenkatten.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:58

Nu skriver du jo stadig ikke, hvilken branche magasinet skal henvende sig til, og derfor er det selvfølgelig svært at svare på, hvorvidt der er et marked. Derudover, hvis dit magasin er bedre end de andres, så vil der jo altid være et marked! Og så skal man jo også nogle gange prøve tingene af.

Jeg vil dog også vove at påstå, at et blad skal være professionelt og lækkert fra starten, hvis man skal vinde kunderne – både de private som de faglige. Det behøver dog ikke betyde, at det skal være det smarteste og dyreste, man starter ud med. Men kvalitet på et eller andet plan vil jeg i hvert fald anbefale. For uanset hvad folk siger, kan de altid se forskel, når først magasinet ligger dér, foran dem.

Hvis du skulle få brug for en freelance grafiker, har jeg en meget bred og lang erfaring med magasiner og blade. Du skal selvfølgelig være velkommen til at kigge på mit site, hvor der blandt andet ligger et magasin, jeg for nyligt har lavet for Red Barnet Ungdom. Men ellers send en mail, og så kan vi tage den derfra.

Jeg sender også meget gerne fysiske referencer, hvis det har interesse.

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 12:32

Hanne: Ja, derfor synes jeg også det ville være nemt hvis vi bare kunne koncetrere os om skrivning og så få en mand til at komme de gange vi hr brug for ham til at klarer layout, annoncer og hjælpe med at sende det til trykkeriet.

sandfær-andersen:
Nu skriver du jo stadig ikke, hvilken branche magasinet skal henvende sig til, og derfor er det selvfølgelig svært at svare på, hvorvidt der er et marked. Derudover, hvis dit magasin er bedre end de andres, så vil der jo altid være et marked! Og så skal man jo også nogle gange prøve tingene af.

Det er rigtigt. Og vi vil jo aldrig få nogle kolosal store udgifter, idet at vi jo kun har brug for 3 bærbare, en printer,fax osv... Har nemlig tænkt mig at jeg vil have freelance folk, så jeg slipper for at investere i kontor. Og så hvis jeg bare kan tage min bærbar med ud til min grafiker og så få ordnet det, og så vi får det trykt så kan det jo ikke blive bedre Smile

Så kan jeg jo koncentrere mig om salget Big Smile

Har kigget lidt på din side. Og du er da blevet noteret i mulige samarbejdspartnere.

Men jeg ved ikke helt hvordan jeg laver et budget over det.....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:54

Vedr budget ved jeg, Hans Stokholm Kjer har erfaring med udarbejdelse af magasiner. Du kan da prøve at kontakte ham og hilse fra mig...

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)