Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejerskab af flere helårsboliger

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 04:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

jeg var for kort tid siden ved at overveje at købe et "håndværkertilbud" af en helårsbolig med havudsigt. Huset havde aspestvægge og kunne derfor fås til en ganske fornuftig penge.

Jeg havde en debat med mine familiemedlemmer hvorvidt det er lovligt at eje flere helårsboliger. Man må jo kun have en helårsadresse. Min bror bildte mig ind at man må eje alle dem man vil, blot skal man udleje alle dem man ikke selv har permanent adresse i.

Er der nogen der kan be- afkræfte dette?

God søndag.

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 44
Fra  KeySmart.dk Skrevet kl. 20:21
Hej Svendsen

Det er et godt spørgsmål - én ting er sikker: Det er ikke et problem at eje flere helårsboliger, hvis du lejer dem, som du ikke selv bruger, ud.

Nu nævner du ikke, hvor i landet ejendommen ligger, men der er kommuner her i lille DK, som ikke praktiserer "bopælspligten" på helårs boliger - f.eks. nogle kommuner i nordjylland og andre steder i DK, hvor der ikke er mangel på boliger.

Det var i første omgang ikke svar på dit spørgsmål, men jeg vender muligvis tilbage....

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 20:41
Mener brormand har ret og kommunen har ret til at kræve boligen lejet ud til en af dem anvist, hvis den står tom i mere end 4 eller 8 uger.
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 16:59
Tak for feed-back.

Mvh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)