Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsendelse af Flasker PostDanmark Forsigtig

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Hvordan får i der sender flasker og lign det til at køre rundt.

Her tænker jeg på at ALT glas ifølge POST DK skal sendes som FORSIGTIG og det koster 76,- oveni den alm forsendelse.

Man kan selvfølgelig få kunden til at betale for det, men der er lidt vildt hvis kunden køber et par flasker samt en del andet at han skal af med 76 oveni prisen jo.

Betaler i selv det og så sætter i prisen op på produkterne eller er der en anden smart måde at gøre det på??

På forhånd tak

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Afhængigt af hvor stor en butik, du har, kan du lave en specialaftale med Post Danmark. Så vil du højst sandsynlig kunne få en lidt lavere pris.

Om du skal give fragten gratis afhænger af hvor stort gennemsnitskøbet er. Køber den gennemsnitlige besøgende flasker for 500 kr., kan det være, at du har råd til at betale fragten og tjene lidt ekstra på samme tid. Du kan også sætte priserne en lille smule op og så skrive på din forside, at du nu leverer fragtfrit -- det vil helt sikkert give flere kunder.

Jeg håber, at du kan bruge mit input til noget. Hav en god dag! Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror jeg ville skaffe nogle paprør til flasker og så sende dem som alm post, skulle der så gå en flaske i stykker engang imellem har du nok tjent den hjem i sparet fragtpris.

 

Hvis det er mere en 10 kg. af gangen kan det måske betale sig at høre hvad GLS Ekspres skal have for at sende det, der bliver alle pakker håndsorteret, så der er næsten ingen skader på deres gods.

 

Mvh.

Martin

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for alle svarene.

Nu skal det siges at jeg sælger meget andet end flasker ;)

Jeg fik bare det indtryk af POST Danmark, da jeg snakkede med dem, at pakker der sendes med flasker  SKAL sendes som forsigtigt. Altså at man ikke havde noget valg i den henseende. Men det behøver man måske ikke?

Jeg er også sikker på at jeg kan sende flasker osv uden det går i stykker med det emballage jeg har.

 

 

 

 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afgørende er at vælge en emballage, som Postdanmark har godkendt til forsendelse.. som vores vinkasser;

http://www.jakodan.dk/shopView.asp?page=12&ct=49
(Klik på et af produkterne, for at læse mere om det)

At de har godkendt dem vil sige, at de har testet dem grundigt på deres pakkecentre og fundet, at flasken ligger så godt pakket, at den ikke burde kunne gå i stykker - med mindre at de ikke behandler pakken ordentligt, fx. kommer til at køre over den med trucken.

Det skal lige siges, at det gælder selvfølgelig kun, hvis man pakker kassen rigtigt, med de rigtige indlæg i osv.

Hvis du vælger vores kasse, bør du dog stadig tjekke med posten hvordan reglerne er, der er noget med, at de kun dækker op til et vist beløb osv.

Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror jeg er blevt lidt misforstået, eller ikke har forklaret mig godt nok ;)

Mine pakker kommer til at indenholde en del forskellige varer incl flasker. Så jeg skal sende pakker med lidt af hvert i, derfor dur desiderede kasser til vin ikke.

Men er det muligt at sende flasker med posten som IKKE sendes som FORSIGTIG??? Er det "lovligt"?

Jeg har prøvet at finde info på POST DK hjemmesiden men det hjalp lige lidt :(

Hvis det er "lovligt" at sende pakker med flasker som "alm" post, hvad får man så ud af denne "FORSIGTIG" sending?? Bortset fra det at den bliver behandlet mere forsigtigt samt at jeg går ud fra at post DK refunderer hvis noget smadres.

Hvis en pakke ud af 1000 bliver smadret og den ikk er sendt som forsigtig så overlever jeg jo nok, jeg mener det er jo hurtigt tjent hjem når det koster 70+ at sende som FORSIGTIG.

Men jeg tænkte på at FORSIGTIG måske også dækker over hvis mine flasker jeg sender ødelægger nogle andre pakker, så kommer jeg måske til at skulle betale for de pakker også???

Sorry men synes ikke jeg kan finde info vedr dette nogle steder.

Da jeg ringede til post dk fik jeg fortalt at glas ALTID skal sendes som FORSIGTIG, men det er der åbenbart delte meninger om ;)

 

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Post DK siger selvfølgelig det skal sendes som forsigtig. Hvis de begyndte at sige 'du behøver ikke bla bla' så kunne du om en uge ringe ind og brokke dig over, at din flaske var smadret. Og så tjener de jo ganske enkelt flere penge, ved at du sender som forsigtig.

Hør på Nina fra Jakodan, find noget godt emballage, så behøver du ikke sende som forsigtig, og nej det er ikke lovpligtigt.

Håber du finder ud af det bedste :)

Casper.

Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

næsten ingen skader ved Gls !!! haha ja undskyld jeg griner med det var sgu en go joke ...... gls smadre afsindig mange pakker....

et lille eks. HTH køkken sendte med Gls ca 70,000 pakker årligt de 20,000 blev ødelagt ved Transport hos Gls

kenneth

Fra Flensburg
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej det er ikke altid du behøver at sende flasker som forsigtig pakker, hvis du finder en emballage som er godkendt af postvæsenet til flaskeforsendelse kan du sende det uden forsigtig pakke og så dækker postdanmark også hvis de flaskerne undervejs går i stykker..

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)