Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny bygget hus i Danmark af polsk firma

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Er der nogen der kan fortælle mig, om hvad det indebærer hvis man får et polsk firma til at komme og bygge et flot hus på næsten 500m2 til godt 1,5 mio kr.

Det lyder jo for godt til at være sant. jeg mener bliver man beskattet eller noget i den stil.

Jeg kender nemlig en som har fået bygget et hus af dette polske firma i Tyskland, og det super kvalitet og virkelig valuta for pengene.

Håber i kan hjælpe mig :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det inklusive materialer og moms? - For så lyder det da næsten for godt til at være sandt, hvis det skal overholde det danske byggereglement.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Prisen er inklusiv materialer, arbejde og polsk moms (de kommer selv herop med det hele).

Den polske moms bliver vel fjernet og så skal jeg betaler dansk moms? altså 6-7% mere?

Men kan man virkeligt få bygget et hus så billigt? altså jeg tænker på er der nogle skatteregler eller noget, som fx. med biler - registreringsafgift?

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det lyder ikke usandsynligt.

Du skal dog lige få tjekket at dit nye hus opfylder de krav der er i Danmark for nybyggeri. Dertil skal du i høj grad tage med i dine betragtninger hvad der nu sker hvis huset begynder at slå revner eller der er pludselig er fugt i hele hytten. 

 

Jimmy

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe byggeriet lever op til bl.a. tæthedskravene i BR2008 samt VVS og el-installationerne er udført af autoriserede installatører så skulle der ikke være nogen problemer... omend jeg har svært ved at forestille mig det til den pris... Men jeg håber da så sandelig at jeg kan blive gjort til skamme.

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er virkelig billig, normalt byggeri ligger på 10000kr.pr.m2 her er vi nede på 3000 DET ER UMULIGT AT FÅ BYGGE ET HUS I DANMARK DER OVERHOLDER ALLE LOVKRAV TIL 3000pr.m2

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen skatteregler som sådan, hvis du entrerer med et polsk byggefirma direkte. Forestiller man sig derimod at det er en dansk håndværker-virksomhed/entreprenør som forestår det overordnede tilsyn og leder arbejdet - Dvs. at de polske håndværkere mere eller mindre bare udfører arbejde efter anvisning fra denne, så er umiddelbart tale om arbejdsudleje hvorved der skal indeholdes 30% dansk skat for de  polske håndværkere, men i bund og grund er det ikke dit problem.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

500m2 til 1.5 mio. lyder lige lovligt billigt ja.

Kan jeg dårligt selv bygget et hus fori den størrelse, selvom jeg laver ALT selv, undtaget det der skal autoriseret folk til.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Roc,

Når noget lyder for godt til at være sandt, er det det vel ofte. Sad

Jeg syntes at det lyder meget billigt og der er en ting jeg vil tjekke først hvis jeg var dig: har de erfaringer med at bygge i Danmark, for reglerne er jo vidt forskellige fra land til land. Har de desuden nogle referencer og plan over hvad deres projekt dækker? Jeg tvivler ikke på om kvaliteten og prisen er god, men om huset kan "bruges" og er lovligt efter det står færdigt er nok usikkert.

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Fra Nyborg
Tilmeldt 6. Jul 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

som jeg læser det, er det et hus du køber i Polen, og det vil sige at arbejdere og materialer osv. kommer fra polen, og det betyder at du køber til "polske" priser, som er meget lavere.

Der har i de seneste år været en del tyske firmaer der har arbejdet som underentreprenører med gulvpuds, og de har fået materialerne kørt herop fra tyskland, fordi det var billigere.

hvad er det for en type hus?

de bedste hilsener

Morten

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)