Dato: 7/4/2006 11:42:46 AM Forfatter: Martin Thorborg
Jeg som er skattebetaler, foretrækker at du får et natarbejde... ;-)
Dbh Martin
Det er da ikke et særlig perspektivrigt syn på sagen. Mener du virkelig jeg bør kaste mig ud i et formålsløst natarbejde, med det åbenlyse resultat at det vil bremse vores udvikling af en kommende virksomhed? En mindre investering fra det offentlige i et relevant kursus til mig og min virksomhed, vil da komme tusindfold igen. Jo før vi kan starte vores virksomhed des hurtigere bliver også vi skattebetalere.
Ja det kan du tro jeg mener. Du sidder med din offentlige sutteklud og så længe du gør det, så kommer du ingen vejne. Så drop det offentlige og kør lidt taxa. Det giver hår på brystet og det får du brug for. Forøvrigt er der intet arbejde der er meningsløst, hvis der er nogen der er villige til at betale for det, så er der nok et formål..
Det er da ikke et særlig perspektivrigt syn på sagen. Mener du virkelig jeg bør kaste mig ud i et formålsløst natarbejde, med det åbenlyse resultat at det vil bremse vores udvikling af en kommende virksomhed? En mindre investering fra det offentlige i et relevant kursus til mig og min virksomhed, vil da komme tusindfold igen. Jo før vi kan starte vores virksomhed des hurtigere bliver også vi skattebetalere.
Hej Lyngsie
Problemet er,at en offentlig investering i din virksomhed er statsstøtte, og lige netop statsstøtte er et fyord. Der er mange af de forslag du allerede har fået, der er ganske gode. Umiddelbart bør du finde ud af dine behov.
Er det den månedlige payment der er det største problem, bør du tage et deltidsjob. Det vil også give dig andre input til din kreative hjernehalvdel.
Er det viden du mangler kunne du måske overtale din sagsbehandler til en eller anden form for kursus, eller videreuddannelse, evt under en af "40er" paragraferne - jeg mener det er 48, men gå på biblioteket og find nærmere info inden du spørger din sagsbehandler.
Ja det kan du tro jeg mener. Du sidder med din offentlige sutteklud og så længe du gør det, så kommer du ingen vejne. Så drop det offentlige og kør lidt taxa. Det giver hår på brystet og det får du brug for. Forøvrigt er der intet arbejde der er meningsløst, hvis der er nogen der er villige til at betale for det, så er der nok et formål..
Dbh Martin
Ufagtlært arbejde er meningsløst for mig. Jeg er i den grad ikke interesseret i at opfylde en ligegyldig virksomhed formål for en lille pose penge. Den vej har jeg været nede ad før, under og efter studiet og den tid er slut nu. At jeg efterfølgende valgte en "offentlig sutteklud", som du så farverigt beskriver dagpengesystemet, var og er udelukkende med henblik på at komme på den rette vej til start af egen virksomhed, og har på ingen måde ligget på den lade side.
Da jeg startede denne tråd, var jeg overbevist om at flere ville komme med indlæg såsom "Kom nu igang", "Drop det offentlige" o.lign. Jeg fik ret. Jeg mener til gengæld, at der bør være plads til at også dagpengesystemet giver lidt spillerum for start af egen virksomhed, eksempelvis igennem relevante kurser, relevant praktik etc. At det ikke officielt er tilladt at støtte direkte op om iværksætteri i dagpengesystemet er dog fuldt forståeligt.
Jeg efterspurgte ikke forslag til jobmuligheder i denne tråd, men har dog fået flere allerede. Jeg har allerede den mulighed i mit bælte, og gør mig da overvejelser om at blive postbud for en periode. Et fuldtids-weekendjob også er taget med i disse overvejelser.
Ufagtlært arbejde er meningsløst for mig. Jeg er i den grad ikke interesseret i at opfylde en ligegyldig virksomhed formål for en lille pose penge. Den vej har jeg været nede ad før, under og efter studiet og den tid er slut nu. At jeg efterfølgende valgte en ''offentlig sutteklud'', som du så farverigt beskriver dagpengesystemet, var og er udelukkende med henblik på at komme på den rette vej til start af egen virksomhed, og har på ingen måde ligget på den lade side.
Hvis du ikke har søgt arbejde på fuld tid, så har du ligget på den lade side. Dagpenge skal give dig tid og overskud til at søge arbejde, og din sagsbehandler forventer, at du gør dette. Sidst jeg tjekkede, skulle man helst sende 4 - 6 ansøninger om måneden. De kontrollerer dog ikke, men de spørger dig om det til det møde du indkaldes til, når de 6 måneder er gået. Det er absolut ikke umuligt at have selv et fuldtidsjob ved siden af sin virksomhed. Det giver mange og lange arbejdsdage, men sådan er det sgu nok at være iværksætter. Selv arbejder jeg 37 timer ugentligt hos et reklamebureau, som heldigvis ikke har noget imod at jeg besvarer supporthenvendelser mens jeg sidder hos dem, hvis det er nødvendigt - det giver mig løn og gør, at vores virksomhed er langt mere økonomisk stabil, da vi ikke skal udbetale løn til mig. :)
Jo, jeg blev da åbenlyst en smule provokeret af begrebet sutteklud, dog ikke mere end at jeg allerede er dampet af. Jeg er bestemt ikke for fin til ufaglært arbejde. Jeg har haft rigeligt af det og sat stor pris på det. Vores kommende virksomhed kræver virkelig et gedigent stykke forarbejde. Bla. grundet et investor-behov, hvilket i den grad stiller større krav til forretningsplanen. Dette arbejder vi på højtryk på. Idéer til evt. jobmuligheder har jeg haft længe nok. Kald mig alt det I ønsker - morakker, dagpengeslave, dovenlars - men det rykker ikke ved mit allerstørste ønske om at blive i dagpengesystemet længe nok til at blive færdig med vores forretningsplan, hvilket ikke er langt væk.