Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktivering og iværksætteri

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg tillader mig at kaste en lille kontroversiel bold op i luften her. Min makker og jeg har de sidste 4 måneder arbejdet på en kommende virksomhed indenfor IT branchen. VI har mange løse ender, da vi er grønne på iværksætterområdet, men det løser sig efterhånden. Problemet er dog, at jeg indenfor en måneds tid løber ind i en aktiveringspligt, da jeg er på dagpenge. Jeg ærgrer mig virkelig over, at man ikke kan anvende sit forarbejde til opstart af virksomhed i en handlingsplan som aktivering. Det er virkelig et fuldtidsjob allerede nu. Men sådan ligger landet, og jeg søger nu med lys og lygte efter en gylden mellemvej. Er der for det første nogen der har nogen gode idéer til, hvordan man kan overleve blot lidt længere i "systemet" på dagpenge og med en aktiveringspligt hængende over hovedet, uden at miste sit fokus og alt for meget tid fra sit iværksætterprojekt? Jeg er sikker på der er mange derude, der har siddet i samme situation som jeg.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 11:13

Lyngsie

Hvis det allerede er et fuldtidsjob, så er det da bare med at komme ud af det offentlige system,

og så eller glæde dig over at du har haft 4 md på dagpenge mens du startede op.

Hvis økonomien ikke hænger helt sammen endnu, er det ikke umuligt at finde et deltidsjob evt om natten.

Det er bedre at klare tingene selv, end med hjælp fra en offentlig sagsbehandler.

Tilmeldt 4. Jul 06
Skrevet kl. 11:22
Tak for svar.

Med fuldtidsarbejde mener jeg ikke økonomisk, kun tidsmæssigt. Der er ingen indkomst endnu, da vi stadig er under forberedelse. Dit forslag om natarbejde er helt sikkert en reel løsning, men indrømmet så foretrækker jeg et relevant kursus der kunne understøtte vores virksomhed.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:34
Hejsa

En anden mulighed er at fjernstudere via fjernundervisning, hvis du kan få overbevidst AF eller AFs anden aktør. Hvis du oven i købet kan fjernstudere noget indenfor dit forretningsområde, så kan du jo på den måde slå flere fluer med et smæk.

mvh

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:43
Dato: 7/4/2006 11:22:19 AM Forfatter: lyngsie
Tak for svar.

Med fuldtidsarbejde mener jeg ikke økonomisk, kun tidsmæssigt. Der er ingen indkomst endnu, da vi stadig er under forberedelse. Dit forslag om natarbejde er helt sikkert en reel løsning, men indrømmet så foretrækker jeg et relevant kursus der kunne understøtte vores virksomhed.

Jeg som er skattebetaler, foretrækker at du får et natarbejde... ;-)

Dbh Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:47
Hej Martin

Der er jeg på ingen måde enig med dig. Hvis en aktivering kan være med til øge chancen i arbejde - enten i egen eller anden virksomhed - ser jeg på ingen måder noget forkert i dette. Husk som dagpengemodtager betaler du også selv skat, så skatteborger kan hvis gradbøjes lidt...

Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:48
Tag et weekend arbejde (2x12 timer) Det frigør en masse ressourcer som man så kan fokusere på sit projekt.

VH

Tilmeldt 14. Jul 05
Skrevet kl. 11:50

Lyngsie

Jeg læste dit første indlæg som om du ønskede at blive hængende i dagpenge systemet længst muligt,

og samtidig være herre over din egen dag, for at kunne holde fokus.

På et eller andet kursus er der også mødepligt ( og til bestemte tider ) ellers ryger din aktiveringsydelse nok.

Hvis du skulle kunne få aktiveringsydelse i opstartsperioden med din virksomhed, vil du nok

hurtigt komme ud i noget, hvor du får et økonomisk fortrin frem for dine konkurrenter,

evt finansieret af deres skattebetaling.

Da jeg startede havde jeg en del småjobs der ikke var relevante for starten af min virksomhed,

men når terminen skulle betales var de meget relevante,

Der er også en vis tilfredsstilelse ved at klare sig selv, og ikke skulle stå til regnskab for

en eller anden halvsøvnig sagsbehandler

Tilmeldt 4. Jul 06
Skrevet kl. 11:51
Dato: 7/4/2006 11:42:46 AM Forfatter: Martin Thorborg

Jeg som er skattebetaler, foretrækker at du får et natarbejde... ;-)

Dbh Martin

Det er da ikke et særlig perspektivrigt syn på sagen. Mener du virkelig jeg bør kaste mig ud i et formålsløst natarbejde, med det åbenlyse resultat at det vil bremse vores udvikling af en kommende virksomhed? En mindre investering fra det offentlige i et relevant kursus til mig og min virksomhed, vil da komme tusindfold igen. Jo før vi kan starte vores virksomhed des hurtigere bliver også vi skattebetalere.

Tilmeldt 14. Jul 05
Skrevet kl. 11:57

Lyngsie

Jeg mener det er bare med at komme ud af røret,

Et eller andet kursus ( i aktiveringsregi ) skal du ikke forvente at speeder processen op med

hensyn til at blive skattebetaler.

Hvis du har haft 4 md. på dagpenge og været herre over din egen dag

så burde skuden vel snart være klar til søsætning.

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)