Hej alle Jeg tillader mig at kaste en lille kontroversiel bold op i luften her. Min makker og jeg har de sidste 4 måneder arbejdet på en kommende virksomhed indenfor IT branchen. VI har mange løse ender, da vi er grønne på iværksætterområdet, men det løser sig efterhånden. Problemet er dog, at jeg indenfor en måneds tid løber ind i en aktiveringspligt, da jeg er på dagpenge. Jeg ærgrer mig virkelig over, at man ikke kan anvende sit forarbejde til opstart af virksomhed i en handlingsplan som aktivering. Det er virkelig et fuldtidsjob allerede nu. Men sådan ligger landet, og jeg søger nu med lys og lygte efter en gylden mellemvej. Er der for det første nogen der har nogen gode idéer til, hvordan man kan overleve blot lidt længere i "systemet" på dagpenge og med en aktiveringspligt hængende over hovedet, uden at miste sit fokus og alt for meget tid fra sit iværksætterprojekt? Jeg er sikker på der er mange derude, der har siddet i samme situation som jeg. |
Lyngsie
Hvis det allerede er et fuldtidsjob, så er det da bare med at komme ud af det offentlige system,
og så eller glæde dig over at du har haft 4 md på dagpenge mens du startede op.
Hvis økonomien ikke hænger helt sammen endnu, er det ikke umuligt at finde et deltidsjob evt om natten.
Det er bedre at klare tingene selv, end med hjælp fra en offentlig sagsbehandler.