Så fik jeg købt en hel del nye domæner uden webhotel, selvfølgelig alle som er relevante for firmaet. Et eller andet skal der jo ske, så vi får fyldte ordrerbøger igen.
Feks. tømrertilbud , tagrenoveringtilbud osv.. altså sider som også kunne bruges SEO mæssigt i forhold til firmaet.
Hvad gør jeg så bedst med dem ?
Redirecter de fleste til min egen side eller smider små tilbuds sider på dem ?
Jeg har pt. kun domæner med webhotel hos One.com , kan jo oprette subdomæner på dem til siderne, men vil de give ulemper i forhold til link værdi ind til mine andre sider ?
Så nogen skrev det ikke have samme værdi med links, hvis de kommer fra samme IP adresse.
Alternativt er at købe webhotel andet sted til dem, er det en bedre løsning ?
Hvis du er flittig kan du lave minisites med indhold, som linker videre til din egen hovedhjemmeside. Husk at de bør være placeret et andet sted end hos one.com, da søgemaskinerne også kigger på hvilket IP-range dine sider befinder sig.
Men ellers er en redirect (301) fint til at starte med. Du kan sagtens få lavet en redirect uden at købe webhotel. Hos os koster det 200,-/år + moms, men der endda også nogle der gør det gratis.
Bedst ville være at de hver har deres egen IP adresse. Det burde ikke være det store problem. Find en masse "discount"-udbydere og du er godt på vej.
Så vidt jeg ved kan du ikke tilføje 301 redirects med GratisDNS.dk. Vores kontrolpanel understøtter dog 301-redirect og du må derfor gerne hoste dine "301"-domæner hos mig.
Jeg har pt. 6 domæner med webhotel hos One, der vil linkværdien mellem de sites ikke havde noget videre effekt....??? med mindre de selvfølgelig ligger på forskellige IP adresser.
Men mit firmaes hjemmeside ligger ikke hos One, men er hostet på secoya´s servere. Så indgående link til den side vil stadig have en effekt,eller ? Men dog ikke hvis flere sider på samme IP hos One linker til min side hos Secoya, så vil der ikke være den store værdi i linkene...
Har jeg forstået det korrekt ?
Takker for tilbuddet, vil jeg sikkert benytte mig af.
Bare brug GigaHost - Koster omkring 250 om året og så kan du lægge så mange domæner ind som du vil. Jeg har stor succes med dem og de giver altid god support...