Vores webbutik www.webguitars.dk hvor konceptet er at sælge billige guitarer i lækker kvalitet , billige guitarforstærkere samt tilbehør, er lige blevet færdig efter en længere tids opførelse
Meget flot side, god ide med gratis fragt. Farverne og teksttypen på priserne i højre side, er dog noget kedelig at se på. Måske der skulle noget mere farve på der, så det bliver mere i øjnefaldende.
Jeg synes designet er under middelt. Opstillingen er jo egentlig fin nok, men det er bare standard fra ScanCommerce. Min kritik bygger på, at designet er meget template præget.. Det er helt ok, at starte en webshop på en template, men man kan finde mange meget pænere templates. Jeg synes sitet ser hjemmelavet ud. Hvis du skal leve af shoppen, vil jeg råde dig til at få en professionel til at lave designet. Hvis det er på opstarts-niveau kan du sagtens køre videre med det du har, men overvej evt. at få tingene til at hænge lidt bedre sammen.
Helt konkret:
Overskrift i menuen er hvid, mens undermenupunkter er grå --> Dette giver et dårligt overblik. Det kan være svært at se forskel.
Der er mange forskellige skrifttyper --> Menuen har én skrifttype, banneret en anden mens "Velkommen til WebGuitars.dk" har en 3. skrifttype.
Generelt har siden meget rene farver --> Menu til venstre flyder ud i et med baggrunden (på trods af den hvide ramme). Det er nok det meget "plane" look, der gør siden lidt kedelig.
Overvej om du kan udnytte topbanneret på en bedre måde end blot at skrive firamanavnet / hjemmesideadressen.. Du/i har gjort jer nogle tanker omkring konceptet: kvalitetsguitarer til lave priser. Det ville nok være mere værdifuldt at have med i toppen.
Selve opbygningen ser fin og overskuelig ud, men designet kunne godt trænge til en kærlig hånd. Desuden flyver indholdet på noget af siderne rundt i min browser, sidder i firefox på en mac.