Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ny opfindelse

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Struer
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg er den grønne opfinder spirre, som er ved at få færdigbehandlet et patent. Jeg mangler kontakter i kina, som kunne hjælpe med at få produceret mit produkt. Det er IT-præget så der skal lidt elektronik i opfindelsen.

Har nogen et bud på en samarbejdspartner?

Mvh Fyssen

Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 21:14

hvis du har indleveret patentansøgningen kan du jo godt berette lidt mere om produktet. Det ville hjælpe folk. Overvej at poste i andre emnerubrikker også

vil gerne være anonym

Fra Struer
Tilmeldt 25. Feb 09
Skrevet kl. 09:29

Tak. Jeg prøver.

Kort fortalt.

Man har en kegle med en computer med random funktion.

Den kan man ligge øvelser ind på fra et internet program, så en træner, idrætslærer osv. kan programmere keglen til deres undervisning.

Så kan de bruge den opvarmning kondition osv. Når man så trykker på keglen siger den det man har lagt ind på den. Ex. "ta 10 armbøjniger".

Man køber så et sæt kegler og et abonnement til et internet program med øvelser på.

Håber det var forståeligt.

Mvh Morten

Tilmeldt 17. Mar 06
Skrevet kl. 10:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Det lyder som en god idé.
Jeg har nogle foreslag til en videre udvikling af din idé:
En mulighed kunne også være at lave et børne program til dit produkt. Som kunne anvendes i idrætstimer, sfo. mm. og gerne at flere børn af gangen. Det kunne også være en idé at få keglerne til at snakke sammen, så ved at løbe hen til den ene skal man en ting, ved den næste noget andet.

Håber det er noget du kan brug.

Mvh.
Bjarne Hechmann Lagoni

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 11:11

Hej !

Jeg har nogle kontakter herude i østen der ville kunne lave det for dig !

Har du ingivet patent ansøgning for hele verden eller kun nogle lande ? det er jo med at beskytte sit produkt.

Ved produktion vil der jo være en del start omkostninger, plast-støbeforme osv. så der skal jo påregnes en del udgifter til opstart !

Du kan kontakte mig på termalou@loxinfo.co.th så kan vi snakke lidt om det ! Det skal jo også testes for at se om det overholder alle love og krav inden du kan sende det ud til salg, dette kan gøres på Kinesiske test institutter.

God weekend

Fra Struer
Tilmeldt 25. Feb 09
Skrevet kl. 12:32

Dejligt at du skriver sådan, da det faktisk er ment som værende børn de første produkter skal rettes imod. Det skulle gerne give idrætslærerne en mulighed for at sætte nogle børn i gang med keglerne og så kunne koncentrere sig om nogle andre børn som evt skal træne noget specifikt. Og keglen skulle gerne motivere til bevægelse så børnene er mere motiveret for at bevæge sig da de med keglen kan lege sig til idræt.

Special-keglen bliver med elektroder man sætter på kroppen så man kan måle om man udføre øvelserne korrekt og evt med et lille kamera en gang som så også kan se om man udføre det korrekt. Men så er vi ovre i special afd. og det vil jeg helst ikke starte med.

Tanken er så at forskellige fagfolk laver emner på hjemmesiden, ift deres proffesion, ex. børn, håndbold, gym. osv.

Jeg venter lige nu på at en prototype skal blive lavet så jeg kan få den markedsført. Problemet er at jeg er ejer af en fysioterapi klinik og ikke har så meget tid til at få min ide videreført og lidt håber på at jeg kan få den solgt når den er bæredygtig.

Vh

Tilmeldt 17. Mar 06
Skrevet kl. 14:00

Hvor langt er du med din prototype?
Hvis du mangler 2D+3D tegning af dit emne så kan jeg evt. hjælpe dig.

Mvh
Bjarne Hechmann Lagoni

Fra Struer
Tilmeldt 25. Feb 09
Skrevet kl. 15:01

Jeg har fået ingeniørhøjskolen i Horsens til at lave en prototype, som nogle af afgangseleverne har som projekt. Men jeg ved ikke helt hvor langt de er.

Men ift billeder kan det sagtens være at jeg kunne bruge din hjælp. Tak

Så vil jeg gerne vende tilbage.

vh

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 15:17

Jeg forstår det sådan, at du endnu ikke har en prototype der fungerer. Derfor foreslår jeg dig følgende:

1) få en designer til at designe en lækker enhed i samarbede med en elektronikkyndig

2) fremstil et eksemplar der bygger på standard elektronik samt designet under punkt 1.

3) test enheden og optimer funktionerne

4) revider design indtil du/testbrugerne er tilfreds(e)

5) start markedsføring

6) design eget elektronik og test det på prototypen

7) start produktion

Jeg er gerne behjælpelig med at drive processen/sparingspartner da jeg har prøvet denne proces mange gange. Jeg har praktisk erfaring med såvel 3D tegning (Solid Works), prototype fremstilling, elektronikdesign og programmering af processorer der vil kunne det du har brug for her.

Fra Struer
Tilmeldt 25. Feb 09
Skrevet kl. 13:40

Hej

Lyder som en god fremgangsmåde.

Jeg kunne godt tænke mig at snakke videre med dig.

Mvh Morten

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)