Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhotel til com-domæne - hvor skal det ligge?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære venner,

Jeg har allerede fundet et bureau (som er en af amino'erne) til at lave en hjemmeside til mig, men hvem skal hoste domænet?

Sagen er, at det er et .com domæne og vi har hele verden som arbejdsplads. Med tiden vil sitet rumme mange forskellige sprog og skal kunne loade hurtigt og sikkert hver gang. Der sker ingen handel på hjemmesiden og den er ikke "tung".

Hvem vil I anbefale mig at bruge og hvorfor?

Når I svarer, så undlad venligst snak om pris, men fortæl mig hvorfor jeg skal vælge den udbyder.

Med venlig hilsen

Flemming

PS: Der er 9 andre domæner, der skal 301 redirectes til samme site, men jeg vil anvende Gmail som businessmail på domænerne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:53

Jeg kan anbefale, Bluehost.

Jeg har endnu ikke oplevet at de har været nede, i snart 2 år. Det kan hoste alle mine blogs(5).

Så hvis koden er iorden, så vil jeg mene at disse servere skulle kunne køre.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 22:10

Hej Mikkel,

Jeg har lige haft en chat med Bluehost og de virker ret cool. Dem kunne jeg sagtens falde for og benytte mig af.

24/7 online chat med support - det giver points hos mig!

Tak for rådet!

Mvh Flemming

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:27

Du undgår nok ikke helt snak om pris :)

Indtil du skrev det med 301 redirects ville jeg have foreslået dig Surf-town. Men du bør finde en udbyder hvor du kan få det sat op præcis som du ønsker, altså nogen du kan tale med istedetfor at blive henvist til et kontrolpanel. Obligatorisk skal jeg selvfølgelig henvise til os selv, men du kan sikkert finde andre som har styr på det tekniske, og som kan levere fornuftigt båndbrede både lokalt i Danmark og ud af landet.

1. Kræv at tale med en tekniker
  2. Spørg til 301 redirects, sørg for han ved hvad det er
  3. Ekstra domæner må ikke koste noget
  4. Spørg til hvordan deres forbindelse er (svaret skal)
    1. ikke være "god","1000mbit" eller "100mbit"
    2. ikke være "fortrolig" eller "det afslører vi ikke"
    3. Uddybende og indeholde beskrivelse af minimum 2 forbindelser på minimum 100mbit til minimum 2 forskellige (danske) udbydere
    4. Komme prompte (enhver tekniker kender sit netværk)
  5. Forvent at de hjælper med den initielle opsættelse af siden så du er sikker på det kører fra day 1.

Forvent en prisklasse på 40-100kr :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:31

Hej Flemming,

Bluehost er vel et amerikansk svar på firmaer som Gigahost i Danmark. Dvs. et fint discountfirma. Men ikke nødvendigvis et, som lever op til dit krav om at skulle loade hurtigt og sikkert hver eneste gang.

Overvej at betale lidt mere og gå efter sådan nogen som mediatemple.net. Dem har jeg hørt godt om og overvejer selv, hvis jeg på et tidspunkt skal opgradere min ikke-danske hosting.

Og selvom du ikke er interesseret i at snakke pris, så vil du nok få en del ud af at fordoble prisen fra 10 til 20 dollar om måneden for din hosting. Det er stadig småpenge.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 22:34

Hej Mikkel,

Tak for dit svar.

Jeg fik faktisk oplyst ved min chat, at mine add-on domains ville blive redirected uden problemer og hosted på deres domain uden ekstra omkostninger. Jeg kan selv sætte mine Google Apps op ved at ændre i MX. Det eneste jeg ikke fik svar på, var forbindelsen udadtil.

Sidstnævnte må jeg hellere undersøge.

Prisen var USD95 per år. Det er knap 40 kr per måned. Men prisen er ikke det interessante, det er nu stadig funktionalitet og hastighed.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 22:37

Hej Frank,

Jeg vil lige tjekke dem ud med det samme - mange tak for input. Jeg vender lige tilbage, når jeg ved mere. Og skal nok give dig feedback, så du selv får noget til dine egne overvejelser om at skifte.

Mvh Flemming

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 22:53

Hej Frank,

Ja, jeg har lige tjekket mediatemple.net ud og det er jo ganske imponerende. 100 domains hosted og 1000 email adresser på en 1 TB forbindelse.

Jeg tror bestemt at det kunne ende med at vi havner der!

Tak for tippet!

Hav en god weekend.

Flemming

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 23:39

Hejsa,

Hvis ikke du allerede har flyttet host, vil jeg da gøre opmærksom på vores produkt.

Vi har servere i Amsterdam, hvor faktisk også en af de største internetknudepunkter i verdenen befinder sig. Det betyder lave responstider for omverdenen og det er et godt valg hvis du har hele verdenen som målgruppe.

Vores webhosting plan på en hollandsk server koster 45 kr. inkl. moms. Du kan her hoste op til 5 domæner og får 1000 MB diskplads, samt 15 GB trafik. Det er standard, og vi kan selvfølgelig skræddersye en pakke til dit behov.

Du kan desuden lave 301 redirects på alle domæner.

Mere info finder du her og forbindelserne ser du her.

Du kan evt. kontakte mig på martin@adnecto.dk

Mvh,

Martin

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 23:59

Hej Martin,

Tak for dit svar.

Jeg skal bruge plads til mere end 5 domains til at starte med. Vi har 8 lige nu og indenfor 2 måneder kobler vi også vores domains i Thailand og Japan på, så er det 10. Det vil sige, at vi nok hurtigt når op på 15 domains eller flere.

Desuden skal jeg kunne køre Google Apps på mail, så vi slipper for mail på egen plads. Jeg ser iøvrigt også mange andre fordele ved Google Apps, som ingen andre kan tilbyde - deling af maillister, kalenderservices, dokumentdeling og andet, så Google Apps er et must. Kan Adnecto det?

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen

Flemming

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)