Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Time Management

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Når jeg sidder og arbejder på mange forskellige projekter i løbet af en dag, så ville det være rart med en form for system hvor jeg kan holde øje med hvad jeg har brugt af tid.

Jeg forestiller mig et program af en art hvor jeg kan navigere frem til et projekt og klikke "Start tid" (alternativt indtaste start tiden). Så sidder jeg og arbejder et par timer, og skal så lige bruge noget tid på et andet projekt. Så klikker man "Stop tid" finder det andet projekt og klikker igen "start tid".

Jeg kan finde en masse programmer hvor man indtaster hvor mange timer man har brugt på noget, men det er en slags "efter registrering". Jeg ville gerne have noget "real time" registrering så jeg ikke sidder ved fyraften og tænker "Hvor lang tid tog det egentlig at rette den hjemmeside?".

Hvad har I af erfaringer med sådanne programmer, hvis de findes, og kan I ellers anbefale en god måde at holde styr på timerne?

Det skal lige siges at min grund til at køre med systemet er at blive bedre til at vurdere hvor lang tid et projekt vil tage, og ikke blot at skrive fakturaer ud baseret direkte på timerne.

Fra Katrinebjerg, Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:09
Hej Morten,

Jeg bruger selv et program der hedder Timemeter. Det integrerer sig i Outlook og her er en feature når du laver en tidsregistrering så trykker du start og når du er færdig med projekter trykker du stop. Du kan lave rapporter om dine projekter plus en masse andre features.

Det er blevet en uundværlig del af min dag. Du kan finde programmet på http://www.timmeter.com. Der er dog et minus og det er der har ikke været opdateringer til programmet et godt stykke tid.

Med venlig hilsen

Daniel Laursen

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 11:34
Under Linux har jeg tidligere benyttet Karm, som er en del af KDE-brugergrænsefladen.

Jeg ikke benytter den mere, da jeg ikke umiddelbart kunne finde ud af
at implementere den med en database. Men ellers var den meget nem at
arbejde med og benytter (så vidt jeg husker) ical-filer til at gemme
data.

Tilmeldt 1. Jun 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 11:57
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 05:04
Ellers kunne du evt. prøve TimeSage
Det opfylder alt hvad du skrev i hvert fald :-)

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:50

Alt om både i Danmark

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 10:22
Jeg er gået igang med at teste denne:

http://www.allnetic.com/

Indtil videre er jeg meget tilfreds. Den har de funktioner jeg ledte efter.

Tak for alle jeres svar :-)

Fra Katrinebjerg, Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:34
Fra Milton Keynes
Tilmeldt 4. Jul 06
Indlæg ialt: 26
Fra  Similize Skrevet kl. 23:22
Hey Bock

Jeg bruger GnoTime som fungerer fint til mine behov - den findes i Ubuntus pakkearkiver. Den kan sættes op til at skrive fakturaer ud, baseret på tidsforbruget,  med timesatser/tariffer for normal arbejsdtid og overarbejde m.m.

Bruger det dog mest til at skabe overblik over timeforbrug, så man har et bedre grundlag for at give tilbud på projekter.

Tilmeldt 8. Apr 05
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:29
Der er en masse timetrackers på www.download.com, også nogen du kan bruge med en pda.

ellers kan du overveje at bruge ACT! i stedet for fx Outlook, der kan man - med lidt opfindsomhed - køre komplet faktuering ud pr. account med de samme data, man bruger i sit kalendersystem. Guf.

Brugte den slags programmer i årevis da jeg var hårdt belastet IT-mand, så min viden er heldigvis lidt forældet.

eFrimann

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)