Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan opbygger man kritisk masse på website?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 02:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har flere, synes jeg selv, gode ideer til websites jeg gerne vil starte op, men de står og falder på evnen til at opnå den kritiske masse af brugere. Jeg vil derfor gerne høre fra jer der har været igennem møllen, og om hvad der skulle til rent markedsføringsmæssigt...

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Tilmeldt 27. Jun 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det nytter jo desværre ikke at man selv har en masse gode ideer - Der skal nogle brugere til for at det kan bruges til noget.

 

Hvad man skal gøre markedsføringsmæssigt, hænger jo meget sammen med hvad det er for et "produkt/hjemmeside" man vil gøre opmærksom på.

 

/cOrkybitch

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :
hvis du har et par rigtig gode idéer, men du sidder med en mavefornemmelse af at deres succes vil afhænge stærkt af markedsføringen. Er du så sikker på de er så skide gode endda?

Jeg vil opfordre dig til at gå efter den idé, hvor mavefornemmelsen siger "hold kæft hvor er det godt - det sælger jo sig selv"... Uden på nogen måde at negligere markedsføring - for det ville være naivt - men så er der ligesom substans i det man vil bygge op allerede fra start.

 

For mit eget vedkommende gik jeg efter den mavefornemmelse. Nu har jeg et lager af spil - og en masse overskud til at rette fokus mod markedsføring... for det sælger sgu ikke sig selv

Skal du have yderligere input må du nok hellere beskrive lidt nærmere, hvilke segmenter dine idéer retter sig mod. Eksempelvis havde en amino-gut en idé til noget som fitness-centre kan bruge, og på opfordring sprang alle fitness-aminoerne ud med gode idéer til hvordan han kunne få fat i det segment...

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Mavefornemmeler gør det desværre ikke alene.

 

Jeg har hundredevis af ideer og masser af mavefornemmelse, men det er ikke godt nok 

 

Når jeg har lyst til at kaste mig over et nyt projekt, så starter jeg med at skrive de mest beskrivende ord på http://inventory.overture.com på engelsk.

 

For at blive i fittness verdenen så kan man skrive fittness ind og se hvad der kommer tilbage.

Herefter kikker du efter ord, som mere præcist beskriver din ide.

Her er søgningerne så mange, at jeg ville sige, at mange af resultaterne er relevante og interessante.

 

Selv om man ikke bare kan overføre tallene i alle brancher, så er disse resultater et vink med en vognstang om man er på rette spor. (Nogle ting KAN være specifikke for Danmark, hvis du vil arbejde lokalt)

 

DU KAN IKKE SKABE ET MARKED SOM IKKE EKSISTERER

(men er der et marked, så kan du lede folk i din retning )

 

Hvis ideen ser ud til at være noget folk faktisk leder efter (5.000+, så er den umiddelbart gangbar), så ville jeg skrive disse mest relevante søgeord ind på Google, både på engelsk og dansk og begynde at studere konkurenterne.

 

Hvor mange er der? Hvor godt er deres hjemmesider optimeret til søgemaskinerne? Hvor mange Adwords annoncer er der? Hvad vil prisen være for at komme på første side på Google for dine søgeord?

 

Hvad vil salgsprisen være for dit produkt? Hvor mange besøgende regner du med før du har et salg. Kommer de besøgende igen. Hvor tit? HVAD ADSKILLER DIT PRODUKT FRA ALLE DE ANDRES??? Hvorfor skulle kunden vælge dig og ikke en af de andre?

Så kan du regne på tallene og se om der er en ide i at fortsætte

 

Mvh,

Christian

 

 

 

 

 

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg takker for svar.

Jeg er godt klar over, at jeg skal undersøge markedet for den eller de
ideer jeg har, og din fremgangsmåde WebAssistance, er bestemt brugbar,
så tak for det :)



Mine ideer er alle sammen omkring udvikling af nye websites hvor
værdien af sitet afhænger af mængden af brugere. Det er her min "kæde"
hopper af, for selvom jeg har en skidegod ide og har udviklet et godt
websted, hvordan opbygger jeg så den kritiske masse? Jeg ved fra mig
selv, at hvis jeg f.eks. kommer forbi et forum med meget få poster, så
er jeg da hurtigt smuttet igen - eller et sted hvor jeg kan se der kun
er lidt aktivitet.



Forslag?


Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Vær selv den mest aktive bruger, så andre brugere let identificere dine ord som lov for stedet - lidt som viceværten Martin.

Besvar alle ubesvarede indlæg.

Nurse dine brugere - opgradér de mest aktive (og pålidelige) til ansvarsområder for stedet.

Hav fødning af nyheder fra et eller flere relevante nyhedstjenester - eller find dem selv og skriv en kort kommentar med link.

Hav relevante afstemning, hvor resultatet kan ses uden man behøver at stemme

Tilknyt tråde til afstemningerne.

Hav profilsider for brugerne, så de kan få yderligere oplysninger om, hvem der står bag de enkelte indlæg.

Afhold chat med kendte relevant for stedet.

Afhold tidsbegrænsede chat med relevante emner for stedet.

Afhold temauger med relevante temaer.

Afhold arrangementer uden for stedet for brugerne - eller opfordr dem selv til at afholde sådanne.


Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Start helt simpelt med:
Hvem er de vigtigste besøgende på hjemmesiden (eksisterende kunder, potentielle kunder, leverandører osv.)

Hvad ønsker du de skal gøre når de lander på siden

Hvad skal de finde (og sørg så for at de finder det - og der ikke er forhindringer for at de kan gøre det du gerne vil have de gør)

Side 1 skal vække appetit (tænk evt. på, at hvis din forside var en filmplakat, ville du så gå ind og se filmen).

 

Involver tideligt i opbygningsfasen nogle af dem du gerne vil ramme med din kommunikation, og check om din hjemmeside virker som ønsket.

 

Lancer siden med de vigtige ting. Du kan altid bygge den ud. Og husk, man behøver ikke nødvendigvis finde svar på alt, de fleste vil med større udbytte kunne nøjes med at skærpe nysgerrigheden hos de besøgende, som så bliver nød til at kontakte dig for at få det fuldendte svar.

 

Jesper Sommer Salg- og marketingchef i fitinfitness.dk
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)