Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamenyhedsbreve - aldersgrænse?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey all

 

Hvis jeg vil sende nogle nyhedsbreve ud med reklamer for fx alkohol - skal modtageren så være over 18 år?

 

Hvis jeg desuden vil reklamere for kondomer o.lign. relativ uskyldige ting og sager, mener I så det ville være moralsk forkert at modtageren var under fx 15?

 

Er det nok at skrive; "ved tilmeldning af nyhedsbrev accepterer jeg betingelserne", som så er, at der kan forekomme ovenstående reklamer?

 

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Faktisk et rigtig godt spørgsmål - jeg vil lige være med på en lytter, da jeg selv har tænkt lidt over det samme.

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 18. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

 

Ja det er da et rigtigt godt spørgsmål. Jeg er nok ikke den helt rette til at svare, for jeg har ikke konkret erfaring med netop dette, så forhåbentligt er der andre der kan give dig et præcist svar.

 

Men indtil da vil jeg råde dig til at se om du måske selv kan finde svaret her:


 

Mit eget gæt ville være at reglerne er ret stramme på området. Når man besøger Tuborgs hjemmeside skal man jo også altid svare på, om man er over 18 år.

Hvis det var mig, ville jeg lave nogle aldersgrænser uanset lovgivningen. Hvis du beder folk acceptere nogle betingelser, kan du jo bede dem "acceptere", at de er over 18 år. Så har du i hvert fald gjort dit. - Men det afhænger selvfølgelig af, hvem din målguppe er, om du har lyst til at lave en sådan afgrænsning!

 

Mvh. Maria

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)