Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

orslag til SEo på domæne søges

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Jeg har forsøgt mig lidt med en smule i det stille med SEO på 2 sider :

www.yttepigen.dk

nr1. på side 1. på søgeord : IncrediMail Letters

www.hoeng.dk

nr 2. på side 1 på søgeord : Høng (kun overgået af google selv)

Nu står jeg så med et nyt domæne, det omhandler forsikringer online, domænet er engelsk og jeg har fået en engelsk tekstforfatter til at lave 50 artikler opdelt i 5 kategorier på 4 søgeord.

Er der andet jeg bør gøre for at få siden op på forsiden af Google ? Domænet er ca. 14 dage gammelt og der er ikke blevet gjort noget endnu, for at optimere det da jeg som sagt afventer de 50 artikler.

Alle forslag modtages gerne.

PS : jeg har købt et domænenavn, hvor alle søgeordene indgår i domænenavnet i den rækkefølge som det skrives når man søger f.eks. :

www.dengamlerønne.dk

søgeord den gamle rønne

Vil meget gerne høre jeres kommentar til de 2 ovenstående forsøg og så det nye jeg har gang i.

mvh

Mogens

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:51

Hej Mogens

Der er jo utroligt mange ting som man kan gøre for at komme på forsiden hos Google, og en af de vigtigeste ting er jo nok at din kommende side er optimeret korrekt til det eller de søgeord du vil findes på. Selvom der ikke står så meget på min hjemmeside endnu, så kan du jo prøve at tage et kig på min artikel om grundlæggende søgemaskineoptimering hvor jeg forklare lidt om de mest nødvendige ting for at få en god side.

En anden vigtig ting er at du skal sørge for at få nogle relevante links til din hjemmeside fra andre sider som google finder troværdige. Du kan sikkert finde en god artikel om det på Google, for jeg har endnu ikke haft tid til at skrive om det.

Med venlig hilsen

Anders Nielsen

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:07

Hej Mogens,

Går du ikke direkte fra køreskolen til Formel 1, når du kaster dig ud i rankingkampen på det engelsk-sprogede forsikringsmarked?

Uden at have tjekket konkurrencen, vil jeg skyde på, at du selv på små undernicher får brug for langt flere links end fra DMOZ, diverse kataloger og hvad der ellers hjælper rankingen for dine to eksempler.

Men lidt blandede gode råd, skudt fra hoften:

1) Hav tålmodighed. Et spritnyt domæne ryger ikke lige til tops med det samme. Selv med meget aktivt SEO-arbejde skal der meget arbejde til, før du kommer nogle vegne indenfor et konkurrencepræget område.

2) Spionér på dine konkurrenter. Tjek backlinks for top-20 af de konkurrerende sider på dine primære søgeord. Hent inspiration i de sider, hvor de henter links fra. Herunder skal du naturligvis kopiere så mange links som muligt, som lader til at have en værdi.

3) Vær kreativ med søgeord. Hvis du ikke gør det allerede, så læg ud med at gå efter nogle mindre søgeord med lavere konkurrence. Hvis "online insurance" er målet, kan du starte med at gå efter "cheap online insurance" eller "the cheapest online pet insurance for small dogs", altså såkaldte long-tail søgninger, hvor der nok er langt færre søgninger, men hvor du til gengæld har en bedre chance for at blive set i søgeresultaterne og tiltrække besøgende.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)