Hej derude - Jeg var bare nysgeri hvad bruger i til at lave logo´er ? Bruger selv Cs2 - |
lol. den kreative del af hjernen!.
Hej Jeg skitserer først i Photoshop og rentegner i Illutrator, så logo bliver et fuld vectoriseret logo, så det kan bruge til web, video, print, og tryk, store som små. om det er CS1, 2 eller 3 er jo lidt lige meget rent design mæssigt er der jo ikke den store forskel og slet ikke på slut resultatet, altså logoet. Det måske hurtigere og smartere at arbejde med, men logoet bliver ikke flottere af om du kører CS2 eller CS3, det er stadigvæk designeren der bestemmer hvor fedt det kan blive |
Hej Nu laver jeg ikke særlig mange logoer, men du bør nok benytte et vector-program hvis du vil lave nogle ordentlige produkter (logoer). Det kommer selvfølgelig an på hvad dine kunder skal bruge logoerne til. Er det kun til hjemmeside, så er et program som CS2 sikkert fint, men er der visitkort, brevpapir og andre opgaver inde i billedet, så er det helt sikkert det bedste at lave det med vector. Alternativt skal det laves som meget stor bitmap-fil, så det er en ordentlig opløsning når det skal printes. Hvis man ikke har pengene til at investere i hele Adobe-pakken (med Illustrator, InDesign osv. osv. osv.), så kan jeg godt anbefale Inkscape. Det klarer dog kun de mest basale ting, men det er også gratis Inkscape kan downloades lige her: http://www.inkscape.org/ |
Simon: Det med at tænke sig om når man designer et logo er nok en rimelig god idé... ...
Jeg er meget enig med Henrik i forhold til digitale værktøjer. Jeg bruger selv CS4, og kan varmt anbefale det pga. de mange smarte, tidsbesparende features. Jeg syntes desuden at tingene loader lidt hurtigere generelt end i CS3. Tror adobe har optimeret programmerne? Som nævnt bliver produktet dog ikke bedre af om det er CS1, 2, 3 eller 4. Det handler simpelthen bare om at designeren skal føle sig "hjemme" i softwaren, sådan at han/hun kan bruge sin energi på at tænke kreativt fremfor at tænke "hvordan gør jeg nu det, hvordan får jeg den nu til det, osv.". Det korte og det lange er, at det er en fordel at skitesere med noget som er rigtig nemt og hurtigt at bruge. Det kunne være Photoshop, men farveblyanter og papir har helt sikkert også sine forcer. Herefter skal logoet naturligvis tegnes rent i vektor. Her kan man benytte Illustrator eller et andet vektorbasseret tegneprogram. Personligt syntes jeg fantastisk godt om adobes produkter, og det er klart hvad jeg vil anbefale. |
Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.