Hej Aminoer Er der nogen der har nogle kreative forslag til en polterabend? Jeg er blevet udvalgt til at arrangere polterabend for en god kammerat og søger derfor ideer til noget vi kan lave. Alle forslag er velkomne, men at klæde ham ud og lade ham sælge roser på strøget, er nok ikke lige sagen ![]() Kom frisk.... Mvh Peter Juhl |
Polterabend
Dog med et stort skilt bag på bilen med "steens polterabend"... Alle opfattede dem, som studenter og dyttede og sagde tillykke, de fleste undrede sig dog en del, da de alle er omkring de 30 år :-) Men det er også en god løsning, da man kommer nemt rundt til de forskellige ting og man har en fast chauffør, så der er ikke en, som skal drikke citronvand hele dagen for at køre de andre! De gav omkring 5000 kroner, som skulle være en fair pris, da de lejede den før den travle periode... |
Ét af vores bedste arrangementer fra dengang, da min omgangskreds var i den alder, var et besøg i kulkranerne på kajen i Aalborg. Desværre har nogen flyttet dem, men her taler vi altså om mandige hestekræfter og voldsom imponade. Forestil jer en kran, som kaster sin grab ud i vandet og som en mis løfter en 20-40 kubikmeter vand en 4-5 meter over vandoverfladen og så lukker det hele ud på ingen tid. En anden gang (eller også var det den samme tur?) var vi på "virksomhedsbesøg" på Limfjordsbroen, hvor vi fik set hele mekanikken inklusiv den gamle dieselmotor, som i nødsfald vil kunne åbne og lukke broen i på en halv times tid med en gearing, som ville gøre Bjarne Riis misundelig. De folk, der passede broen var virkelig gift med deres job, og de var vildt stolte af at vise det hele frem. Én af dem gik rundt med et stykke twist i brystlommen. Det brugte han konstant til at tørre alle metaldele, som vi passerede af, så alt skinnede. Det var også en oplevelse udover det sædvanlige. Vores udgangspunkt har hele vejen været, at give positive oplevelser, som man ellers ikke ville have fået. Vi har selvfølgelig også spillet paintball og kørt gocart, men de andre ting har sat prikker over i''erne. Den seneste polterabend afholdt vi faktisk for nylig. En kammerat og hans kæreste var blevet gift i al hemmelighed, og da vi opdagede det råbte vi naturligvis i kor: "De skal ha'' en polterabend, som de aldrig glemmer!" De to bor i en nedlagt landejendom, som trænger til en del renovering. Derfor stillede vi en dag 20 personer med arbejdshandsker og diverse værktøj, og så gik vi ellers i gang med at flytte sand, banke puds af, rydde affald ud af stalden, indrette et klokkestrengsmuseum, grille osv. Alle havde en dejlig dag, og brudeparet fik både en god overraskelse og en hjælpende hånd. mvh Hans |
Altså prøver at finde noget, som netop han/hun vil synes er sjovt, udfordrende (positivt), har drømt eller snakket om. Eller måske genopfriske en gammel hobby for en enkelt dag. Hvis vedkommende havde været lystfisker på et tidspunkt, så tage en tur med en lystfiskerkutter og tilbered fangsten selv (eventuelt over bål, hvis vedkommende også havde været spejder) og spis den (husk dog backupfisk, hvis I mod forventning ikke ville fange noget. Der kan dog godt indføres nogle sjove indslag eller opgaver undervejs - men prøv i videst mulig omfang at gøre dem personlige og ikke blot Jeopardy-spørgsmål hentet fra TV2''s hjemmeside. |
Tak for ideerne. Er meget enig i at det skal være en positiv oplevelse. Det med at blive slæbt gennem strøget udklædt og sælge kys holder ikke helt.... Skriv endelig hvis i kommer på mere. Mvh Peter |
Hej Til min og min mands polterabend mødtes vi alle i vores hjem efter endte gøremål i løbet af dagen til en stor fest (til vores store overraskelse) Der var købt ind til mad som blev lavet i fællesskab og det var en smaddergod fest. Alle venner/familie fik lært hinanden at kende inden bryllup, da alle mødtes til sidst, og vi ikke var opdelt drenge og piger hele dagen. De sidste gik hjem kl. 5.30 om morgenen. Har forresten også hørt om nogen der lejer en kok til formålet. God fornøjelse. |
Ja, heldigvis er de fleste polterabends ændret så det er mere til alles glæde end disse tåbelige hvor brud/brudgom skal gå rundt på strøget og sælge kondomer eller kys. Jeg mødte faktisk en for et par uger siden, der dog praktiserede dette, men det er også flere år siden jeg har set det. Jeg har været med til at vi lejede heste i Dyrhaven og fik en ridetur (til overraskelse for brudgommen men sjovt for os alle at prøve), har været hos en konditor hvor brudgom skulle lave en stor kage (han var meget mad- og kageglad), lazer-drome (en hver legedrengs drøm) Vigtigst af alt handlede det om at vi alle kunne deltage og have det sjovt. Men god fornøjelse. Hilsen Jakob |
Hvis det virkelig skal være en oplevelse for livet, så skal han ud og køre Ferrari! Se disse links: http://www.racer-center.dk/?action=vis_indhold&menu=6&sub=4 http://www.x3m-event.com http://www.weloveferrari.dk/Ferrari/K%C3%B8retur%20i%20en%20Ferrari.htm Eneste risiko ved det er, at han dropper konen og sparer pengene til bryllup så han lige kan få én tur til ![]() mvh Carsten |
ishockey planlagde vi hockey. Det var et langt større hit end ventet, både hos ishockey fans og ikke fans, og hos såvel drenge som piger. Vi lejede 12 floorball stave og 10 bolde hos den lokale floorball klub for 200 kr, tjekkede op på om fodboldbanen nede ved "min" fodboldklub var ledig den weekend, også var det ellers bare ud over stepperne. De fleste havde ikke spillet hockey siden folkeskolen, så reglerne var lidt rustne, ligesom græs underlaget ikke gjorde det nemt at spille bolden rundt, men til gengæld sørgede det for at vi landede blødt... |