Hej Amino-brugere. Jeg har i et par måneder gået med tanken om at starte mit eget enkeltmandsfirma. Det vil mest være ment som en øvelse for mig, da jeg ikke er en haj til skatteregler, selvangivelser mm. Jeg regner ikke med at moms-registrere, da årsindkomsten ikke burde overstige 50.000kr. Lidt om firmaet: Jeg bliver uddannet som fysioterapeut til juni 09, og har stor interesse indenfor træning og optimering af denne. Derfor vil jeg starte et konsulentfirma, hvor jeg tager ud til forskellige klubber og afholder træningsseancer, foredrag, workshops og foretager undersøgelser/behandlinger. Men mit spørgsmål er så: Hvis jeg ikke skal momsregistreres, hvad skal jeg så oprette? Er det bare firmanavnet jeg skal oplyse til Skat - behøver jeg ikke engang køre det over en seperat bankkonto, men bare over min egen NEM-konto? Men hvad med skat, fradrag mm? Til sidst har jeg lige et lidt anderledes spørgsmål: Jeg regner med at flytte til Schweiz omkring august 09 med min kæreste, da vi begge bliver fysioterapeuter til sommer og gerne vil ud og have nogle oplevelser. Så jeg overvejede om der kan være en idé i, at oprette en schweizisk konto til mit firma, for så først at kunne bruge de tjente penge når vi flytter, men så kunne betale mindre i skat. Kan det overhovedet lade sig gøre, eller skal lønnen overføres til en konto i det land, hvor de er tjent eller hvor jeg bor på indtjeningstidspunktet? Håber I kan hjælpe mig lidt på vej! Mvh Henrik |
Ny på amino - ny på virksomhedsmarkedet
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)