Kære Aminoer. Jeg skal til og have netbank, og jeg ville gerne høre om jeres erfaringer med netbanker, hvem er de bedste? hvem er de dårligste? hvilke fordele har den enkelte? Med venlig hilsen '' Nicolai |
Det kommer jo en del an på, hvad du ønsker dig af din bank. Personligt synes jeg, at en god kontakt med bankrådgiveren betyder mere end webbankens funktionalitet - men hvis du ikke har brug for en bankrådgiver og begrebet "bevilget overtræk" ikke eksisterer i din ordbog, er det fint at se på, hvordan de enkelte webbanker fungerer.
Jeg ser mange, da Inloco og Inlocos kunder henter filer fra netbankerne, som kan importeres i kassekladderne, så vi slipper for en masse tastearbejde. I den forbindelse kender jeg kun to, som ikke opfylder de elementære krav: Det er Jyske Bank (hvor det er besværligt med filer, med mindre du betaler for en dyr erhvervsløsning) og Merkurbank (min egen - men jeg kan selv "vride" systemet, til at levere filen alligevel).
Ellers er er bankernes webservice nogenlunde ens, de kan nogenlunde det samme, så kik også på priserne: Der er stor forskel på, hvordan "småerhverv" behandles gebyrmæssigt - uden at vide, om du hører ind i den kategori, men det er der jo mange Aminoer, der gør. Grundlæggende mener jeg, at netbanker skal være gratis eller næsten gratis i brug, og startgebyrer på 5.000 kr. + kvartalsvise omkostninger, som en af de meget store banker plejer at præsentere iværksættere for, er helt hen i vejret, siden banken får meget mere arbejde ud af iværksættere, som ikke bruger netbank men ringer, hver gang der skal flyttes 1000 kr. fra erhvervskontoen til privaten, eksempelvis.
Ellers er er bankernes webservice nogenlunde ens, de kan nogenlunde det samme, så kik også på priserne: Der er stor forskel på, hvordan "småerhverv" behandles gebyrmæssigt - uden at vide, om du hører ind i den kategori, men det er der jo mange Aminoer, der gør. Grundlæggende mener jeg, at netbanker skal være gratis eller næsten gratis i brug, og startgebyrer på 5.000 kr. + kvartalsvise omkostninger, som en af de meget store banker plejer at præsentere iværksættere for, er helt hen i vejret, siden banken får meget mere arbejde ud af iværksættere, som ikke bruger netbank men ringer, hver gang der skal flyttes 1000 kr. fra erhvervskontoen til privaten, eksempelvis.