Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netbank

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 9. Jun 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer.

Jeg skal til og have netbank, og jeg ville gerne høre om jeres erfaringer  med netbanker, hvem er de bedste? hvem er de dårligste? hvilke fordele har den enkelte?

Med venlig hilsen

''

Nicolai

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:15
Det kommer jo en del an på, hvad du ønsker dig af din bank. Personligt synes jeg, at en god kontakt med bankrådgiveren betyder mere end webbankens funktionalitet - men hvis du ikke har brug for en bankrådgiver og begrebet "bevilget overtræk" ikke eksisterer i din ordbog, er det fint at se på, hvordan de enkelte webbanker fungerer.

Jeg ser mange, da Inloco og Inlocos kunder henter filer fra netbankerne, som kan importeres i kassekladderne, så vi slipper for en masse tastearbejde. I den forbindelse kender jeg kun to, som ikke opfylder de elementære krav: Det er Jyske Bank (hvor det er besværligt med filer, med mindre du betaler for en dyr erhvervsløsning) og Merkurbank (min egen - men jeg kan selv "vride" systemet, til at levere filen alligevel). 
Ellers er er bankernes webservice nogenlunde ens, de kan nogenlunde det samme, så kik også på priserne: Der er stor forskel på, hvordan "småerhverv" behandles gebyrmæssigt - uden at vide, om du hører ind i den kategori, men det er der jo mange Aminoer, der gør. Grundlæggende mener jeg, at netbanker skal være gratis eller næsten gratis i brug, og startgebyrer på 5.000 kr. + kvartalsvise omkostninger, som en af de meget store banker plejer at præsentere iværksættere for, er helt hen i vejret, siden banken får meget mere arbejde ud af iværksættere, som ikke bruger netbank men ringer, hver gang der skal flyttes 1000 kr. fra erhvervskontoen til privaten, eksempelvis.

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 23:52
Jeg vil sige at Nordeas Netbank er meget god. Den kan mange ting, og er lige til at gå til...

Hvis du går meget op i sikkerhed, så er det Jyske Bank som fører... Der slipper du også for at være afhængig af en eller anden dum fil...

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 00:21
Jeg og nogle andre HADER Nordea...
Snyder folk og nakker penge fra en også virker deres system aldrig når man skal bruge det...
(dette er min og andres personlige mening)

Har skiftet til BGBank og nu ser man mig smile :)

Kig efter en løsning hos BGBank... oppe tid på deres netbank er bare i top...
Og alt virker...

*Husk Nordea lukker deres netbank og alt andet mellem 00:00 -> 06:00*

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 11:02
Dato: 6/18/2006 10:14:38 PM
Forfatter: Anette/Inloco

(...) men hvis du ikke har brug for en
bankrådgiver og begrebet ''bevilget overtræk'' ikke eksisterer i din
ordbog, er det fint at se på, hvordan de enkelte webbanker fungerer.

Hvis du ikke har behov for lån overhovedet i forbindelse med at drive virksomheden, så kan du vælge at benytte Skandiabanken, som er meget billig - ingen gebyrer på det meste og billige gebyrer, når der endelig er. Og en acceptabel rente på indestående.

Læg dog mærke til at al rådgivning er via e-post og telefon - og altså ikke personlig. Så dem, der har behov for stor forståelse af banken, skal nok vælge en anden bank.
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 11:38
Enig i at du skal se på banken i stedet.

Valgte danske bank, som kræver 600 DKK i kvartalet (husk det er momsfrit). Da jeg skulle bruge en netbank til et delvist datterselskab, ville de have 750 kr for dette. Er ved at skifte til Nordea, her snakker vi få hundrede om året.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:49
Dato: 6/19/2006 11:37:51 AM Forfatter: Thomas1974
Enig i at du skal se på banken i stedet.

Valgte danske bank, som kræver 600 DKK i kvartalet (husk det er momsfrit). Da jeg skulle bruge en netbank til et delvist datterselskab, ville de have 750 kr for dette. Er ved at skifte til Nordea, her snakker vi få hundrede om året.

Hvorfor betaler I så mange for en ydelse, som banken sparer en formue på at I bruger?

Jeg har skandiabanken og betaler 150 kroner om året for visakortet og ikke en eneste krone mere...

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 11:55
Har også skandia privat, funker fint og er billigt.

Men ville gerne have en seriøs bank til biz (ikke at skandia er useriøs), da der er en del internationale transaktioner.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:58
Ja, de er meget billige på de udenlandske transaktioner (læs 0 kr)

Men de kan godt være lidt tunge at danse med i forbindelse med lånoptagelse, da deres computer afgør alt. "rådgiverne" træffer ingen selvstændige beslutninger...

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 12:34
Netbank er da gratis? Eller er det bare kun i min verden at det er sådan? :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)