Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man vælge print eller online?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE

Hvis man ikke har råd til eller lyst til at bruge et mediebureau eller reklamebureau, er her et par hurtige råd man kan bruge, hvis man står over for valget mellem printmedier eller online medier

Print

  • Printmedierne rammer sine læsere via distribution – enten gratis eller

betalt. Den fysiske distribution gør printmedia dyrere, når man snakker

kontaktpris. Man kan dog ikke lave en direkte sammenligning mellem

eksponeringerne i print- og onlinemedier. Hertil er prissætningen og

målemetoderne til forskel

 

  • På print betaler man for medieeksponeringen – dvs. OTS’er
  • Printmarkedet er overskueligt – færre platforme end på web

 

  • Print er envejskommunikation – kan ikke indgå dialog med læserne, men kan godt opfordre til det.

 

  • Print indbyder til en mere tilbagelænet læsersituation, hvor man lader sig underholde – det kalder man direkte medieinstrumentalitet

 

Web

  • Et website afventer at nogen klikker på det. Brugerne skal altså derfor trækkes til web, hvis man vil have mange brugere.

 

  • Indholdet på et website er svære at overskue. Ved ikke hvad der ligger under de forskellige menuer

 

  • Website er interaktivt og kan levere debat og skabe stærke bånd mellem brugerne

 

  • Web læses foroverbøjet, mere utålmodigt, og hele tiden med fingeren på musen, og man vælger kun det, som der er interessant. Her medieadfærden i højere grad handlingsorienteret

 

  • En website er billig at publicere og brugerne betaler selv for distributionen (computer og netadgang)

 

  • På web kan man nogen gange slippe af sted med at betale for klik  (CPA)

Mediebureau Medieguruerne - branding, medieplanlægning og grafisk design samt webudvikling

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)